Strona 4 z 10

Kolejka wąskotorowa

: pt kwie 27, 2007 4:19 pm
autor: Kamil
Co zdjęcia parowozowni jest to na 100% Ciechanów ponieważ jako dzieciak często tam bywałem i pamiętam tą stację z detalami po stronie prawej zdjęcia znajdowała się obrotowa platforma do ustawiania lokomotywy na własciwy tor,polewej stronie przy budynku parowozowni znajdował się magazyn węgla oraz ręczny żuraw do podnoszenia wagoników z węglem(dla lokomotywy).Lokomotywę spalinową (diesel)sprowadzono miej więcej 1985roku,lokomotywa ta dokońca obsługiwała trasę Ciechanów-Grudusk,pomalowana była w kolorze bordowym.

: pt kwie 27, 2007 4:24 pm
autor: Kamil
Kacper Pawelczyk pisze:No dobrze dobrze. Ale to są lokomotywy normalnotorowe! Po zatym nie pamiętam by w Ciechanowie była lokomotywownia więc nie mogę być to Ciechanowskiej lokomotywy. A że zdjęcia robione w Ciechanowie to inna sprawa ;)
Pzdr Kacper Pawelczk
.A jednak była, był to parowóz manewrowy.

: pt cze 22, 2007 10:20 am
autor: G_Kęsik
Takie oto zdjęcie znalazłem wczoraj w albumie mojego dziadka. Fotka jest już po retuszu - w jakim stanie był oryginał - lepiej nie mówić... ;)
Obrazek
http://i103.photobucket.com/albums/m147 ... ejka_c.jpg

: pt cze 22, 2007 10:28 am
autor: Michał Kaczorowski
Świetna! (PS. Jak możesz prześlij mi oryginał bez retuszu :) )

: pt cze 22, 2007 5:44 pm
autor: magik
"W starym albumie... u mego dziadka ..."

Krzysztof Krawczyk tak śpiewał kiedyś :D tyle, że to o parostatek chodziło :P

a tak na serio, to cały czas jestem pozytywnie zaskakiwany :)

: sob lip 21, 2007 8:18 pm
autor: Michał Kaczorowski
W Chrzanowie zachowały się resztki mostku na Sonie oraz nasypy. Pod trawą wciąż leżą podkłady.

Obrazek
http://img54.imageshack.us/img54/9891/most1sh2.jpg

Obrazek
http://img162.imageshack.us/img162/3189/most2im8.jpg

: sob lip 21, 2007 9:01 pm
autor: G_Kęsik
Michał Kaczorowski pisze:W Chrzanowie zachowały się resztki mostku na Sonie oraz nasypy. Pod trawą wciąż leżą podkłady.
No proszę. Nawet nie wiedziałem, że coś tam jeszcze zostało a przecież mieszkam w sumie nieopodal :) Naprawdę na miejscu władz miasta zastanowiłbym się nad rekonstrukcją kolejki. W kliku miejscach są jeszcze oryginalne elementy (zwłaszcza koło cukrowni) Dziś to byłaby spora atrakcja turystyczna.

: pn lip 30, 2007 8:26 pm
autor: G_Kęsik
A wracając do powyższego zdjęcia lokomotywy - otrzymałem maila z informacją na jej temat:
Andrzej Tajchert pisze:To parowóz niemiecki typu HF, inaczej zwany Brigadelok. Sądząc z napisu to zdjęcie jest przedwojenne.
Strona autora maila:
www.fpkw.pl

: ndz sie 03, 2008 10:11 pm
autor: pinkfloyd
Mam pytanie.Jak czesto kursowały po wojnie (np w latach 60) pociagi osobowe na trasie waskotorowki?(dwa kursy dziennie?,jeden?) Po drugie jakoze najbardziej interesuje mnie odcinek Ciechanów - Krasne,chciałbym sie dowiedziec,czy pamieta ktos przystanek Ciechanów Miasto,znajdujacy sie przy ul Plonskiej. Szkoda ,ze nie ma juz tej kolejki...wielka szkoda...

: pn sie 04, 2008 1:01 am
autor: Michał Kaczorowski
Był zdaje się gdzieś tu:
Obrazek

: śr gru 03, 2008 6:57 pm
autor: Kacper
Gdy ponad rok temu rozpoczęliśmy starania o ratowanie kolejki, nie sądziliśmy, że potrwa to tak długo. To co miało trwać 3 tygodnie trwało 3 miesiące, a niektórych spraw nie udało się załatwić do dziś. Niestety jednak machina biurokratyczno-urzędnicza jest niezwyciężona i nieubłagana, ma swoje tempo pracy i trzeba się z tym godzić. Faktycznie na kolejkę wpuszczono nas dopiero w maju tego roku. Jednak przez te pół roku cierpliwego oczekiwania nie staliśmy bezczynnie i robiliśmy co tylko mogliśmy ( min. wynajęta została wagonownia, lepiej zabezpieczone okna i wejścia do budynków, sprowadziliśmy porzucony i niszczony w Krasnem tabor, przeprowadzone zostały porządki, gromadzone narzędzia, etc.).

Dzisiaj możemy powiedzieć, że udało się nam to w co nikt nie wierzył – Mławska kolejka jeździ. Przez pół roku ciężkiej pracy, siłami kilku osób ( wspierani jesteśmy przez kolegów z innych kolejek i przez zatrudnianych na zlecenie ludzi, a czasami także przez ludzi z interwencji ) udało nam się min.:
- doraźnie udrożnić do przejazdu tor od Mławy do Czernic Borowych
- wyciąć, opryskać i przygotować do jazdy tor od Czernic Borowych do Krasnego
- oznaczyć cały ten szlak znakami drogowymi i wskaźnikami, stanęło ich łącznie ok. 80 sztuk, znaki i wskaźniki oczywiście w dalszym ciągu są sukcesywnie stawiane tam gdzie jeszcze ich nie ma ( do oznaczenia został jeszcze prawie cały szlak do Mławy )
- przygotować do jazdy minimum taboru kolejki ( lokomotywa plus wagon ), a następnie sprowadzić go do Czernic Borowych, gdzie przez pewien czas dysponowaliśmy zapleczem socjalnym – użyczonym przez wójta Czernic Borowych
- nawiązać współpracę z instytucjami i władzami lokalnymi ( Urzędy Gmin, Starostwa, Urzędy Miejskie, Policja, Straż Pożarna )
- zgromadzić niezbędne narzędzia ( samochód dostawczy, agregat prądotwórczy, agregat spalinowy do oprysków, kosa spalinowa, piła spalinowa, wiertarka, kątówka, narzędzia torowe i warsztatowe, części zamienne do taboru, etc. )
- odzyskać lokal w Przasnyszu gdzie mieści się obecnie biuro i siedziba kolejki ( nastąpiło wyeksmitowanie złomiarza, który zajmuje legalnie górę i nielegalnie zajmował dół ), jednocześnie ze stacji Przasnysz zniknęły bilboardy reklamowe pobliskiego skupu złomu (!), niestety cały parter został kompletnie zdewastowany przez wyżej wymienioną osobę – zniknęły wszystkie meble, kaloryfery, rury, obecnie został podłączony prąd, woda i ścieki zostaną podpięte niebawem
- odzyskać budynek w Mławie ( także eksmisja poprzedniego najemcy nie płacącego od 2 lat ), który zostanie w niedługim czasie wynajęty
- odzyskać budynek gospodarczy w Krasnem i przejąć kontrolę nad całym Makowem Mazowieckim
- wynająć rampy ładunkowe w Przasnyszu i Makowie Mazowieckim ( tzn. ich dotychczasowi użytkownicy będą je użytkować dalej, ale tym razem za opłatą uzgodnioną w umowie )
- zorganizować 2 imprezy drezynowe latem – w Obrębcu i Przasnyszu
- zorganizować 2 wystawy zdjęć i pamiątek związanych z kolejami wąskotorowymi w Grudusku i Makowie Mazowieckim
- uzupełnić i naprawić tor po kradzieżach w Górkach i Krasnem
- odrestaurować parowóz HF, został on przewieziony z Mławy do Czernic Borowych, gdzie stanął pod Urzędem Gminy, na usypanym z ziemi cokole i kawałku toru patentowego, parowóz jest już przemalowany w czarno-czerwone barwy, docelowo umieszczony będzie jeszcze na nim numer jaki miał na Feldbahnie
- w trakcie montażu jest kamera monitorująca lokomotywownię w Mławie
- reanimować w Mławie rozkradzioną matkę rozruchową lokomotyw i prostownik ładowania baterii ( został dokupiony także drugi prostownik – mniejszy )
- przeprowadzane są regularnie i sukcesywne wymiany podkładów i podrozjazdnic, głównie na stacji w Przasnyszu i okolicach
- zakupiono mniejszą i ekonomiczną lokomotywę Wls150, obecnie przeprowadzamy jej dosyć dalece posunięty remont, szykowana jest na przyszły sezon turystyczny
- w trakcie remontu znajduje się także wagon brankard, w kolejce w hali czeka letniak, a przed halą platforma
- w trackie udrażniania znajduje się tor od Krasnego do Makowa Mazowieckiego, prowadzone też są prace torowe i porządkowe na stacji w Makowie, jest realna szansa, że za rok dojedziemy do Makowa Mazowieckiego - po raz ostatni cokolwiek dojechało tam w 2003 roku

W roku 2009 kolejka będzie już jeździła regularnie, o terminach ogólnodostępnych przejazdów można będzie przeczytać na naszej nowej stronie internetowej - obecnie w budowie, ale już można część oglądać www.waskotorowka.mlawa.cal.pl

Zapraszamy wszystkich tych, którzy do ratowania mławskiej kolejki chcą się dołożyć – zwłaszcza pracą swoich rąk ! O szczegółach dowiedzieć można się będzie z forum dyskusyjnego na naszej nowej stronie.

ZARZĄD „L.O.T.P.M. – SEKCJI MŁAWSKIEJ KOLEI DOJAZDOWEJ”

A oto małe sprawozdanie fotograficzne, więcej niebawem na stronie www:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek
Przypisy (kolejno do zdjęć): jedna z próbnych jazd nowego nabytku, magazyn podkładów i podrozjezdnic, takich krzyży stanęło kilkadziesiąt i końca nie widać, wymiana podkładów
wymiana podrozjezdnic, z lewej strony lokomotywy widoczny świeżo postawiony słup pod wskaźnik WW1.

Pozostaje mi tylko podziękować tym którzy nas wspierali i zaprosić do obserwowania, oraz włączenia się, do naszych działań.

Pozdrawiam
Kacper "KGrid" Pawelczyk
LOT PM sekcja Mławskiej KD

: czw gru 04, 2008 10:21 am
autor: lidke.a
Michał Kaczorowski pisze:Był zdaje się gdzieś tu:
Obrazek
Niestety Charakterystyczna przestrzen wyznaczajaca biegnace kiedys tory zniknela....
Wyrwano bialo czerwone slupki, poszerzono i wyrownano teren i polaczono siatka z posesja znajdujaca sie obok...
Zostana tylko dzieki naszym drogowcom pokazujace sie co i raz szyny wystajace z asfaltu...

: pt gru 05, 2008 10:52 am
autor: G_Kęsik
Kacper pisze:Gdy ponad rok temu rozpoczęliśmy starania o ratowanie kolejki, nie sądziliśmy, że potrwa to tak długo (...) Dzisiaj możemy powiedzieć, że udało się nam to w co nikt nie wierzył – Mławska kolejka jeździ.
Gratuluję wspaniałej inicjatywy! Jak czytam to wszystko to dopiero można sobie uświadomić jak wielki wysiłek został wykonany. Szkoda, że ciechanowskiej kolejki już nie ma - może kiedyś uda się zrekonstruować choćby odcinek w samym mieście...

Ratujmy kolejkę

: pn gru 08, 2008 8:59 pm
autor: Kamil
Na budynku parowozowni niema nawet tablicy na pamiątkę tego co tu było.

: wt gru 09, 2008 11:51 am
autor: marek zalewski
...bo w Mławie nie ,,gadają'' tylko ,,robią'' swoje i tak trzymać mławianie co polecam wielu ciechanowianom...gratuluję i pozdrawiam