Przebudowa magistrali kolejowej E-65

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Przebudowa magistrali kolejowej E-65

Post autor: Grzegorz Klimek » czw sie 24, 2006 9:01 am

Według przeczytanej zapowiedzi na stronach UM będziemy mogli obserwować budowę 3 wiaduktów, 2 tuneli, w związku z przebudową magistrali kolejowej. Takiej inwestycji chyba nasze miasto nie pamięta, a ostatnia tak duża to budowa dwu jezdniowej ul. Tatarskiej w połowie lat 80. Do tego przejścia podziemne ścieżki rowerowe, no no. Oby się ziściło i to w zapowiadanym krótkim terminie do 2010r. Co również ciekawe będą zlikwidowane wszystkie przejazdy kolejowe zaporowe, zostaną wybudowane połączenia pomiędzy wszystkimi wiaduktami i tunelami!!!. Naprawdę jestem pod wrażeniem planów. :shock: :)

Szkoda jedynie, że większość tych pociągów nie będzie zatrzymywał się na naszym dworcu. :(

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » czw sie 24, 2006 9:43 am

Ta inwestycja byłaby rzeczywiście chyba najważniejszą w ostatnich kilkunastu latach. Po pierwsze - poprawiłaby infrastrukturę w mieście i ułatwiła komunikację między dzielnicami odgrodzonymi linią kolejową, która dla władz miasta zawsze stanowiła pewien problem (już przed wojną i w czasie okupacji nie planowano rozwoju miasta za linią ze względu na trudności z połączeniem tego obszaru z miastem). Po drugie - możliwe, że przy tej okazji zajętoby się również dworcami, skwerem i budynkami przed głównym dworcem. Po trzecie, i chyba najważniejsze - remont ma umożliwić jazdę pociągów na całej długości z prędkością 160-200 km/h. Ma to spowodować, że z Warszawy do Gdańska dojedzie się w 2 godziny. Jeśli rzeczywiście by tak było, to również byłby to duży plus (może ciechanowscy studenci w Warszawie zamiast jechać godzinę na Targówek wsiedliby w pociąg i w 45 minut byliby w Ciechanowie :D ?)

W PKP modernizacja tej linii jest dość priorytetowa. Prace mają się odbyć w latach 2007-2013, ale obecnie PKP ma podobną inwestycję - modernizacja linii Łódź-Warszawa i przez to Warszawa-Gdańsk idzie trochę w odstawkę. Miejmy nadzieję, że tylko tymczasowo.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » czw sie 24, 2006 9:58 am

Na spotkaniu w sprawie Studium dość szeroko było to omawiane. Jeśli inwestycje dojdą do skutku to relację z budowy wiaduktu na Kasprzaka macie zapewnioną (bo wylot mojej ulicy, czyli Malinowej jest pod przyszłym wiaduktem ;) ) Ale to "dopiero" za 2-3 lata...

I szkic:
Obrazek
http://img247.imageshack.us/img247/5425 ... nr2bi2.jpg

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1568
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » czw sie 24, 2006 10:19 am

Nowe wiadukty będą na ul. Gąseckiej, Mleczarskiej i Kasprzaka, zaś nowe tunele - na ul. Śmiecińskiej i na Krubinku :) Ja mogę śmiało relacjonować budowę wiaduktu na Mleczarkiej - praktycznie widzę ten przejazd ze swojego balkonu ;)

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » czw sie 24, 2006 10:39 am

Ech, gdyby wszystkie inwestycje doszły do skutku w terminie, Ciechanów czekałyby budowy obwodnicy, wiaduktów, tuneli do tego rewitalizacja Rynku, Warszawskiej a może i Zamku ;) Jeśli nasze władze nie zaśpią to czekają nas tłuste lata :D

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » czw sie 24, 2006 1:42 pm

Jeżeli mogę coś doradzić to przyjrzyjcie się planom przebudowy dróg, łatwo będzie się domyśleć, na której z tych dróg nastąpi znaczy wzrost przejeżdżających pojazdów. Warto zapytać miasto i inwestora czy planuje się budowę w obszarze najsilniej zamieszkanym ekranów dźwiękochłonnych, zielonego tunelu itp. rzeczy. Nikt z nas tu piszących nie chce, aby budowę oprotestowywano, a wręcz przeciwnie chcemy aby jak najszybciej przystąpiono do jej realizacji. Jak dobrze zauważył M. Kaczorowski mogą to być tłuste lata, warto wykorzystać moment kiedy jest wszystko na etapie projektu. Później mogą być problemy, brak środków na dodatkową inwestycje, plan nie przewidywał żadnych osłon, niema miejsca na ich realizacje, itd. Na przykładzie Bielska powiem, że jedno z osiedli w czasie budowy obwodnicy tak dobrze było zorganizowane, od dawna były znane ich żądania i od samego początku uwzględniono budowę prawie 100 m tunelu. :) Kilometr dalej inne osiedle przespało ten moment, a kiedy się obudzili i zażądali budowy ekranów, władze miejskie odpowiedziały, że trzeba poczekać rok czasu, kiedy to będą prowadzone badania natężenia dźwięku i wtedy się okaże czy żądanie jest uzasadnione. :cry: Jedna budowa i dwa różne sposoby załatwienia sprawy. :?:

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » czw sie 24, 2006 11:22 pm

W tej kwestii to ciechanowianie są bardzo obrotni :) Ledwie pojawi się jakiś plan, a już są protesty :) Dość wspomnieć wycinkę drzew w miejscu obecnego skweru św. Piotra. Planowana wewnętrzna obwodnica miasta już jest bojkotowana przez mieszkańców os. 40-lecia, a i kto wie, kto czai się za przestojem w wycince drzew w Rynku ;)
Ciechanowianie są aż tak obrotni, że protestują nawet przeciwko temu, czego nikt nigdy nie planował :) Tak chociażby ostatnio poszła plotka, że ul. Powstańców Wlkp ma być ulicą tranzytową (ktoś pomylił z ulicą Armii Krajowej!). I się zaczęło - bulwersacja w internecie, kolportaż ulotek, a nawet podpisy zbierano :D
Ale generalnie dobrze, że ludzie zaczynają walczeć o swoje. Żeby tak jeszcze oprotestować przebudowę SDH-u...


25.08.2006

Za Rzeczpospolitą:
Modernizacja torów Gdańsk -Warszawa

Wczoraj PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przygotowanie projektu oraz dokumentów niezbędnych do ogłoszenia przetargu na wybranie wykonawcy, który wykona prace budowlane na tym odcinku. Wartość umowy wynosi 6,19 mln euro, europejski Fundusz Spójności daje prawie 5,2 mln euro. Wykonawcą jest konsorcjum firm.

Gość

Post autor: Gość » pt sie 25, 2006 11:27 am

I jeszcze coś z Wyborczej:
Opóźnia się remont torów z Warszawy do Gdańska. Naprawa pierwszego odcinka ze stolicy do Legionowa zacznie się dopiero w przyszłym roku

Pociągi z Warszawy do Trójmiasta suną teraz w skandalicznym tempie - najszybszy Intercity pokonuje te trasę w ponad cztery godziny, a większość ekspresów jedzie niemal pół godziny dłużej. Wszystko z powodu fatalnego stanu torów. Najbardziej zniszczone odcinki są w samej stolicy oraz w okolicach Modlina i Nasielska. W wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 30-40 km na godz. Mimo że w budżecie unijnym na lata 2004-2006 znalazło się aż 450 mln euro na remont torów na tej linii, prace wciąż się nie zaczęły.

- Opóźnienie spowodowane jest głównie protestami firm startujących w przetargach na projekty - usprawiedliwiał się wczoraj Janusz Gacka, który w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiada za projekt przebudowy tej linii. Kiedy możemy liczyć na początek remontu? - Przetarg na odcinek z Dworca Wschodniego do Legionowa ogłaszamy w październiku. Roboty zaczną się wiosną przyszłego roku - zapowiedział Janusz Gacka. Obiecał, że pierwsze efekty pasażerowie odczują w grudniu 2007 r. Podróż z Warszawy do Legionowa zamiast 35 minut, powinna trwać o 10-15 minut krócej.

Na tej trasie ma być zlikwidowana większość przejazdów kolejowych, w tym aż dwa bardzo ruchliwe w Białołęce. Zamiast nich powstanie tam jeden wiadukt nad torami. W 2009 lub w 2010 r. powinna się zakończyć modernizacja 150 km torów na trasie do Trójmiasta. Na szczęście Komisja Europejska zgodziła się, żeby pieniądze z budżetu 2004-2006 wydać z czteroletnim poślizgiem. Wtedy podróż do Gdańska skróci się do 3 godz. i 20 minut, tym samym powrócimy do tempa z połowy lat 90. Do wyremontowania pozostanie jeszcze ok. 200 km linii. Wszystkie prace mają się zakończyć dopiero w 2014 lub w 2015 r. Wtedy najszybsze pociągi z Warszawy do Gdańska dotrą w 2 godz. i 13 minut.

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1568
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » pt sie 25, 2006 12:07 pm

Jeśli czas przejazdu na całej linii ma się skrócić o połowę, to znaczy, że Ciechanów dość mocno "zbliży" sie do Warszawy (pewnie podróż do stolicy skróci się do ok. 45 minut) To czywiście trzeba wykorzystać. Na miejscu naszych władz już zastanawiałbym się nad rozbudową dworca kolejowego (a może nawet budową nowego np. w rejonie Ostatniego Grosza) a być może w zupełnie nowym miejscu wraz z osiedlem-kolonią dla zmęczonych po pracy "Warszawiaków". :D Jeżeli prześpimy ten remont to żaden poważny pociąg tu się nie zatrzyma - a tym samym i większe pieniadze (prywatne) ominą nasze miasto... Trasa kolejowa to nie autostrada, że wszystkie miasta wzdłuż niej muszą kwitnąć - zarabiać będą tylko wybrane POSTOJOWE ośrodki... :(

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » pt sie 25, 2006 1:15 pm

Sprawa dworca jest ważna, ale z punktu widzenia mieszkańców, czyli osób najczęściej korzystających. Potrzeba nowego dworca jest oczywista i nikogo nie trzeba szczególnie przekonywać, z pewnością nowy dworzec przydałby się zlokalizowany gdzieś bliżej centrum miasta, [propozycje lokalizacji są wszystkim zainteresowanym dobrze znane] wraz z dworcem PKS. Jednak dla samego dworca ani turyści ani biznesmeni nie będą przybywać, kolej ma tylko zadanie ułatwienia w docieraniu do celu. Potrzebny jest nam konkretny plan rozwoju miasta UKIERUNKOWANY, [ to oddzielny temat]. Skoro nie przemysł to może miejscowość rekreacyjno – wypoczynkowo – sportowa. Przykładem niech będą małe Wronki, Spała, Szczyrk… Wtedy kolej sam spowoduje, że jej pociągi będą się zatrzymywały na naszej stacji, a nie wtedy gdy ktoś pociągnie za hamulec bezpieczeństwa. :!:

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pt sie 25, 2006 3:16 pm

W Czasie Ciechanowa jest wzmianka o przebudowie pod tytułem "Tunelem pod Mleczarską" a pod nim tekst w którym autor pisze juz o wiadukcie ;)

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » pt sie 25, 2006 3:44 pm

To nawet ma nazwę; Przerost formy nad treścią. :D

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1568
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » wt wrz 19, 2006 6:22 pm

Tymczasem Tygodnik Ciechanowski prezentuję kolejną porcję informacji nt. modernizacji magistrali kolejowej E-65... Powstaną lokalne centra sterowania (LCS) w Nasielsku, Ciechanowie, Działdowie, Iławie, Tczewie oraz w Gdańsku i Gdyni... Zostanie powołana specjalna spółka PKP Dworce Kolejowe, która zajmie się przebudową budynków wzdłuż linii, a także usuwaniem tych "wysłużonych" (co oznacza, że nasz dworzec może czekać rozbiórka...) Czas dojazdu z Ciechanowa do centrum Warszawy wyniesie ok. 45 minut (to krócej niż z Łomianek w godzinach szczytu! ;) ) a z Warszawy do Gdyni - zaledwie 133 minuty (obecnie to ponad 5 godzin!) - niektóre pociągi będą osiągać prędkości do 200 km/h :) Cała modernizacja zakończy się ok. 2015 roku.

PKP rozpoczęły już podpisywanie kontraktów z samorządami. W pierwszej kolejności - Działdowa i Tczewa.

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » śr wrz 20, 2006 10:02 am

Szczególnej urody nasz dworzec to nie jest, jednak nie jestem zwolennikiem jego rozbiórki. Oczywiście, że przydałby się dworzec na miarę naszych czasów, ale ten bym pozostawił, przewrócił dawną drewnianą formę a pomysłów na zagospodarowanie go pewnie znalazło by się bez liku. :)

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1568
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » śr wrz 20, 2006 10:25 am

Grzegorz Klimek pisze:Szczególnej urody nasz dworzec to nie jest, jednak nie jestem zwolennikiem jego rozbiórki. Oczywiście, że przydałby się dworzec na miarę naszych czasów, ale ten bym pozostawił, przewrócił dawną drewnianą formę a pomysłów na zagospodarowanie go pewnie znalazło by się bez liku. :)
Ja bym zrobił dokładnie tak samo, ale jak znam życie - nowy chodnik będzie ważniejszy niż rekonstrukcja jakiegoś tam syberyjskiego drewniaka... :( Zresztą jest to teren PKP i jak zechcą wybudować coś nowego to miasto tylko przyklaśnie... nikt nie będzie się oglądał na historię, tym bardziej że budynek został już odzabytkowiony (w sensie wizualnym) - więc dla przeciętnego mieszkańca nie ma on żadnej wartości - a niektórzy nawet nie wiedzą jak wyglądał wcześniej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość