Przebudowa magistrali kolejowej E-65

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » pt lip 06, 2007 11:14 am

Nie do końca bez sensu. Stan stacji Nasielsk jest tak katastrofalny, ze pociągi wloka sie tam z prędkością 20 km/h przez około 3 km. Zatem konieczna jest pilna naprawa. Poza tym w Nasielsku powstaje lokolne centrum sterowania odcinkiem linii Warszawa - Świercze, stąd taki dziwny uklad remontu. Tory Warszawa - Legionowo są również w okropnym stanie, dlatego od nich początek. Cały odcinek Warszawa - Nasielsk ma byc podobno gotowy w 2009 roku.
LMG

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » wt sty 29, 2008 8:49 pm

Dotrałem do ciekawego dokumentu, który w szczegółach pokazuje schematy, jak ma wyglądac linia po modernizacji. Na podstawie tych planów i w nawiązaniu do powyższych postow:
Stacja w Gąsocinie zostanie nadal stacją, a nie przystankiem osobowym. Będzie miała wyremontowane: dach, elewację, stolarkę. Plus remont pomieszczeń poczekalni i kas oraz wybudowanie przejścia podziemnego na peron drugi.
Jeśli chodzi o Ciechanów to zakres remontu budynku dworca został określony jako: „całośc do kapitalnego remontu ze zmianą funkcji części pomieszczeń”. Natomiast budynek, w którym obecnie znajdują się „U Jacka” i „Bajka” pozostanie bez zmian. Czyli całe szczęście, że nie wyburzony, ale szkoda, że bez remontu. O innych budynkach w Ciechanowie napiszę za jakiś czas – muszę obfocic sporą częśc Ciechanowa wzdłuż torów, żeby miało to ręce i nogi :)
Dworzec w Modlinie to obecnie „budynek zabytkowy. Częściowo zdewastowany. Obecnie nieczynny, zabezpieczony przed dewastacją” i „wymaga kapitalnego remontu i rewaloryzacji pod nadzorem konserwatora zabytków”. Ciekawe czy to oznacza, że będzie remontowany czy wręcz przeciwnie – że zostanie tak jak jest? Swego czasu był chyba artykuł w „Naszym Mieście”, w którym pisano o dworcu w Modlinie. Jest niestety zbyt blisko torów, żeby go sprzedac, a w takim stanie nikt go nie chce wydzierżawic.
Jeśli chodzi o nastawnie, to w Modlinie ma ona być zabezpieczona przed dalszą dewastacją, a w Gąsocinie i Świerczach mają być wyremontowane.

Z racji sesji, na razie tylko tak w skrócie :) Za jakiś czas napiszę nieco więcej.

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » wt sty 29, 2008 9:08 pm

byłbym nizemiernie wdzięczny za dostęp do tych planów, czy mój czcigoddny przedmówca ma jakieś dojście?
LMG

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » wt sty 29, 2008 9:10 pm

dziś zostal ogłoszony przetarg na kapitalny remont zabytkowego budynku dworca w Gąsocinie, szcegóły tu:
http://www.pkp-nieruchomosci.pl/article ... _edit/2109
LMG

fedar
Posty: 51
Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:47 am
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: fedar » śr sty 30, 2008 8:15 am

Świetna wiadomość! Niepokoi mnie jednak to:
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: - cena - 100%

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

rozmowy o planach

Post autor: walter » czw lip 10, 2008 6:36 pm

Dziś miasto i powiat prowadzili rozmowy nad planami dotyczącymi LCS Ciechanów. Jak będę miał więcej inf to dam znać.

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » pt lip 11, 2008 12:31 pm

oto co wyczytalem na Ciechanow online:
11 lipca 2008
Nowe wiadukty w Ciechanowie - dyskusja w Starostwie
10 lipca w Starostwie Powiatowym w Ciechanowie odbyło się spotkanie, podczas którego omawiano i analizowano projekty wiaduktów drogowych i kolejowych w ciągu dróg miejskich, powiatowych i krajowych w związku z modernizacją linii kolejowej E-65 Warszawa-Gdańsk. Spotkanie odbyło się z inicjatywy starosty ciechanowskiego. Jego wynikiem będzie wydanie opinii, która zostanie przedstawiona projektantowi i inwestorowi.
W spotkaniu wzięli udział: starosta ciechanowski Sławomir Morawski, wicestarosta Eugeniusz Sadowski, z-ca prezydenta Ciechanowa Ewa Gładysz, projektanci projektów wiaduktów drogowych i kolejowych z Biura Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi Juliusz Jasiński i Lech Jezierski, projektanci z Biura Projektów Budownictwa Komunikacyjnego "Komprojekt" z Makowa Mazowieckiego, zarządcy dróg przebiegających przez Ciechanów, kierownicy i przedstawiciele Wydziałów Geodezji Starosta Powiatowego i Urzędu Miasta, pracownicy Starostwa oraz dziennikarze lokalnych i regionalnych mediów.
Jak wynika ze spotkania, na terenie Ciechanowa wybudowane zostaną: 4 wiadukty drogowe (w ulicach Gąseckiej, Mleczarskiej, Kasprzaka i Ceramicznej), wiadukt kolejowy (w ulicy Spółdzielczej) i kładka w ciągu ulicy Widnej. Trzy spośród wiaduktów powstaną w ciągach ulic, które są drogami powiatowymi (ul. Gąsecka, ul. Mleczarska, ul. Spółdzielcza), jedna z nich jest drogą miejską (ul. Ceramiczna) a jedna krajową (ul. Kasprzaka).
Wiadukty drogowe i estakada spowodują, że ruch drogowy będzie odbywał się nad torami, z kolei wiadukt kolejowy pozwoli na przejazd pojazdów tunelem pod torowiskiem.
Poszczególne wiadukty będą budowane według zasady – co drugi, począwszy od wiaduktu na drodze krajowej, aby uniknąć utrudnień w ruchu drogowym na terenie miasta.
Podczas spotkania padało wiele pytań odnośnie do samych projektów wiaduktów oraz czasu realizacji inwestycji. Choć projektant nie chciał wypowiadać się w imieniu inwestora, to powszechnie wiadomo, że powinny być gotowe przed 2012 rokiem, gdyż trasa kolejowa E-65 będzie znaczącym ciągiem kolejowym dla organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej
Warto dodać, że na terenie powiatu ciechanowskiego będą wybudowane jeszcze cztery inne wiadukty drogowe: po jednym w rejonach Gołotczyzny i Kałęczyna oraz dwa w rejonie Gąsocinia.
Barbara Tokarska-Wójciak - Rzecznik Prasowy Starostwa Powiatowego w Ciechanowie
LMG

TLM
Posty: 80
Rejestracja: czw mar 09, 2006 5:07 pm

Post autor: TLM » pn lip 14, 2008 9:47 pm

Jestem za tym, aby pierwszy wiadukt został pobudowany przy ul Kasprzaka (wjazd od Płońska i Warszawy). Co prawda poniekąd jest to prywata (pracuję w W-wie i dojazd jest mi b. potrzebny), ale połączenie Ciechanowa ze stolicą Polski jest chyba najważniejsze (tym bardziej, że wiaduktem z lat siedemdziesiątych połączyliśmy stolicę Mazowsza Zachodniego - Płock - ze stolicą Mazowsza Północnego - Ciechanów)
"W jedności siła" - hasło ciechanowskiego browaru :)

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

Post autor: walter » pn lip 28, 2008 6:06 pm

PLK SA ogłasza przetarg odcinka Świercze - Ciechanów
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych kompleksowej modernizacji infrastruktury stacji i szlaków na linii kolejowej nr 9 na odcinku Świercze (km 70,780) – Ciechanów (km 99,450) obejmującą:a)modernizację układów torowych stacji i szlaków, modernizację nawierzchni, poprawę geometrii torów wraz z modernizacją podtorza i odwodnienia na następujących szlakach i stacjach:

• szlak Świercze – Gąsocin od km 70,780 do km 78,800 z zamiana stacji Świercze na posterunek odgałęźny i przystanek osobowy z przejściem podziemnym dla pieszych w km 71,392 oraz z przystankiem osobowym Kałęczyn z przejściem podziemnym dla pieszych w km 75,708,

• szlak Gąsocin – Ciechanów od km 81,360 do km 97,200 z przystankiem osobowym Gołotczyzna z przejściem podziemnym dla pieszych w km 85,424 i przystankiem osobowym Ciechanów Przemysłowy,

• stacja Gąsocin od km 78,800 do km 81,360 z przejściem podziemnym dla pieszych w km 79,612,• stacja Ciechanów od km 97,200 do km 99,450 z przejściem podziemnym dla pieszych w km 98,142.b) Wyposażenie szlaków i stacji linii E 65 na obszarze LCS Ciechanów w urządzenia srk warstwy podstawowej.

• Komputerowy system samoczynnej czterostawnej, dwukierunkowej blokady liniowej (na szlakach linii kolejowej E 65);

• Urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. A (na stacjach i szlakach);

• Urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. B;

• Komputerowy system urządzeń stacyjnych sterowania ruchem kolejowym;

• Komputerowy system jednodostępowej, dwukierunkowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku w oparciu o system zliczania osi (na szlakach linii stycznych do linii kolejowej E-65);

Warunki zabudowy urządzeń srk warstwy podstawowej, muszą spełniać wymogi interoperacyjności i uwzględniać planowaną zabudowę zintegrowanych systemów sterowania, monitorowania, kierowania i nadzoru ruchu kolejowego z centrum obszarowego i warunki zabudowy systemu ERTMS/ETCS Poziom 2 stanowiącego system kontroli prowadzenia pociągu oparty na transmisji informacji w relacji tor - pojazd.c) ułożenie wzdłuż modernizowanych szlaków i stacji kabla światłowodowego wyposażonego w cyfrowe urządzenia teletransmisyjne SDH. W sieci kablowej dla urządzeń łączności uwzględniono potrzeby innych systemów m.in. łącza dla samoczynnej blokady liniowej, zdalnego sterowania urządzeniami srk, urządzeń diagnostycznych, zdalnego sterowania oświetleniem. Stacje i przystanki zostaną wyposażone w systemy informacji dla podróżnych,d) całkowitą wymianę sieci trakcyjnej ze względu na zwiększoną prędkość pociągów oraz zakładane wprowadzenie lokomotyw 6 MW zaprojektowano całkowitą wymianę sieci trakcyjnej. W zależności od przewidywanego obciążenia i prędkości pociągów na poszczególnych odcinkach zastosowana zostanie sieć o przekroju 440 mm2 spełniająca standardy sieci dostosowanej do prędkości jazdy V=200/250 km/h oraz sieć o przekroju 320 mm2 spełniająca standardy sieci dostosowanej do prędkości jazdy V=160 km/h. Modernizacja obejmie przebudowę sieci trakcyjnej na odcinkach szlaku i na stacjach oraz budowę Linii Potrzeb Nietrakcyjnych (LPN) na szlakach i na stacjach,f) modernizację istniejących obiektów inżynierskich; obiekty kubaturowe utrzymania ruchu, perony i mała architektura; obiekty ochrony środowiska; usunięcie przeszkód pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych i sanitarnych.

Awatar użytkownika
lidke.a
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 18, 2007 3:36 pm
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: lidke.a » sob sie 02, 2008 11:27 am

Widziałem już plany wiaduktu na Kasprzaka :)
Ulica bedzie sie rozszerzać na wysokości gdzie zaczyna się pierwsza posesja z lewej strony jadąc od ronda.
I tu też bedzie zatoka prawdopodobnie na przystanek autobusowy.
Jakies 50 metrów dalej wszystko bedzie szło do góry a podspodem będą zjazdy do domów i dróg.
Może ktoś kiedyś wrzuci projekt bo w wersji papierowej jest bardzo dlugi ;)

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » sob sie 02, 2008 12:20 pm

Kurczę, chciałbym go zobaczyć. Mam tylko malutki fragment - okolica przejazdu kolejowego i wjazdu na Malinową. Jest też pokazany tymczasowy przejazd na czas budowy.

http://img263.imageshack.us/img263/6452/dsc00049hm9.jpg

PS. Gdzie można dorwać papierowe plany? W Urzędzie Miasta?

Awatar użytkownika
lidke.a
Posty: 220
Rejestracja: pt maja 18, 2007 3:36 pm
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: lidke.a » ndz sie 03, 2008 1:19 pm

niee na blokach jest taki urzad Koło przedszkola To chyba jeszcze ulica wyzwolenia Z tylu krzywej hali

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » ndz sie 03, 2008 2:43 pm

A tak Starostwo Powiatowe :)

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

Wybór oferty

Post autor: walter » śr wrz 17, 2008 11:29 pm

Wybrano już najkorzystniejszą ofertę na modernizację szlaków:
-Legionowo - Nowy Dwór Mazowiecki,
- Nowy Dwór Mazowiecki - Modlin;
- Modlin - Nasielsk,
- Nasielsk - Świercze.

Już coraz bliżej Ciechanowa :)

http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 6fc1f27a04

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » czw wrz 18, 2008 10:35 am

Podobno z powodu podmokłych terenów zrezygnowano z tunelu pod ul Ceramiczną. Nie wiadomo jeszcze czy oznacza to całkowitą rezygnację z tego przejścia czy zamianę na wiadukt.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość