Przebudowa magistrali kolejowej E-65

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1571
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » czw wrz 18, 2008 11:29 am

Michał Kaczorowski pisze:Podobno z powodu podmokłych terenów zrezygnowano z tunelu pod ul Ceramiczną. Nie wiadomo jeszcze czy oznacza to całkowitą rezygnację z tego przejścia czy zamianę na wiadukt.
Żeby zrobić tam wiadukt to musieliby chyba pół wsi zlikwidować, to już prędzej zrezygnują albo zrobią wiadukt w Mieszkach ;)

Kilkujadek
Posty: 178
Rejestracja: wt gru 02, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: szuflandia

Post autor: Kilkujadek » wt gru 02, 2008 10:49 pm

Witam wszystkich.
Mam prośbę do osób posiadających dobry aparat o zrobienie zdjęć stacji wraz z układem torowym (nie ma zakazu fotografowania). Być może jest to ostatnia chwila. Zmieni się układ torowy, przebudowane będą perony.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » śr gru 03, 2008 4:31 pm

Tu jest wycinek miejscowego planu zagospodarowania dzielnicy "Bloki" ze sporym fragmentem układu torów:
Obrazek

Kilkujadek
Posty: 178
Rejestracja: wt gru 02, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: szuflandia

Post autor: Kilkujadek » śr gru 03, 2008 7:39 pm

Wielkie dzięki ale około półtora roku temu zassałem ze strony PLK Studium Wykonalności Szlaku E65 (uległo zniszczeniu wraz z dyskiem) i o ile mnie pamięć nie myli plany przewidywały inny układ torowy. Ten jak mi się wydaje to aktualny.
Tak z pamięci: Tory główne od strony Warszawy teraz lekko skręcające w stronę budynku dworcowego mają zostać wyprostowane. Będą wymienione wszystkie rozjazdy w torach głównych prawdopodobnie na nowoczesne (z ruchomym dziobem)dostosowane do prędkości 160km/h (200 dla wagonów z „wychylnym pudłem”)Nie jestem pewien ale chyba widziałem na planach przejście podziemne na peron.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pt sty 23, 2009 3:40 pm

Powoli rozkręcają się sprawy wiaduktów. Na stronie http://www.bip.mazowsze.uw.gov.pl/zawiadomienia pojawiają się wciąż nowe obwieszczenia o wszczęciu procedur lokalizacyjnych m.in. wiaduktów w Ciechanowie i podciechanowskich miejscowościach.

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

Obwieszczenia

Post autor: walter » śr lut 18, 2009 9:30 pm

Remont powoli zbliża się do Ciechanowa. W TC "wywieszono" dwa obwieszczenia dotyczące postanowień wszynających postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji lini kolejowej w dwóch odcinkach na terenie miasta:
1. 99,302 - 99,465
http://www.bip.mazowsze.uw.gov.pl/pdf.php?id=8147
2. 95,778 - 96,555
http://www.bip.mazowsze.uw.gov.pl/pdf.php?id=8149

W BIPie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego można znleźć obwieszczenie dotyczące budowy wiaduktu w ciągu ulicy Gąseckiej, Mleczarskiej i Spółdzielczej (tunel). http://www.bip.mazowsze.uw.gov.pl/zawiadomienia

Czy są gdzieś dostępne plany wiaduktów/tuneli w wersji elektronicznej?

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » czw lut 19, 2009 3:10 pm

Niestety nie. Pojawią się może gdy ogłoszone zostaną przetargi na wykonawców poszczególnych wiaduktów.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » wt mar 31, 2009 7:12 pm

Jak wiadomo PKP wycofało się z budowy wiaduktu kolejowego na Ceramicznej. Jak podaje "Tygodnik Ciechanowski" w zamian powstanie nowa ulica prowadząca od Ceramicznej, wzdłuż torów do Kasprzaka.

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1571
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » śr kwie 01, 2009 1:19 pm

Michał Kaczorowski pisze:Jak podaje "Tygodnik Ciechanowski" w zamian powstanie nowa ulica prowadząca od Ceramicznej, wzdłuż torów do Kasprzaka.
To tylko patrzeć jak powstanie tam nowe osiedle zaraz ;)

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » wt kwie 28, 2009 12:52 am

Obrazek

Konsorcjum Trakcji Polskiej złożyło najlepszą ofertę w przetargu PKP PLK wartą 429 mln zł

Warszawa, 27.04.2009 (ISB) - Konsorcjum z udziałem spółki Trakcja Polska złożyło najlepszą ofertę w przetargu na modernizację części linii kolejowej E-65 koło Ciechanowa, poinformowała Trakcja w komunikacie. Cena oferty złożonej przez konsorcjum wynosi 429 mln zł netto.

"W skład konsorcjum wchodzi Trakcja Polska SA, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - 7 SA, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych SA, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA,Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że z uwagi na fakt, iż cena stanowi jedyne kryterium wyboru oferty w tym przetargu, zarząd uważa, że wybór oferty Konsorcjum Trakcja Polska i podpisanie umowy na kontrakt jest wysoce prawdopodobne.

"Zarząd spółki informuje, że inwestorowi przysługuje 90 dni na sprawdzenie ofert oraz podjęcie decyzji dotyczącej wyboru najlepszej z ofert przetargowych" - czytamy dalej w komunikacie.

Spółka Trakcja Polska miała narastająco w I-IV kw. 2008 roku 54,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 28,45 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 794,61 mln zł wobec 646,79 mln zł. (ISB)

maza/tom

Źródło: ISB
Ciechanów. Nie da się.

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » czw maja 28, 2009 6:06 pm

LMG

Leszek Mateusz Gorecki
Posty: 19
Rejestracja: pt mar 02, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Leszek Mateusz Gorecki » pn cze 01, 2009 10:40 am

LMG

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

Post autor: walter » ndz cze 14, 2009 10:31 pm

27 maja 2009 r. ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty konsocjum POLKOR LCS Ciechanów. Termin zakończenia prac to 24 mce od udzielenia zamówienia. Możemy zatem spodziewać się rozpoczęcia prac jeszcze w tym roku.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych kompleksowej modernizacji infrastruktury stacji i szlaków na linii kolejowej nr 9 na odcinku Świercze (km 70,780) – Ciechanów (km 99,450) obejmującą:a)modernizację układów torowych stacji i szlaków, modernizację nawierzchni, poprawę geometrii torów wraz z modernizacją podtorza i odwodnienia na następujących szlakach i stacjach:

• szlak Świercze – Gąsocin od km 70,780 do km 78,800 z zamiana stacji Świercze na posterunek odgałęźny i przystanek osobowy z przejściem podziemnym dla pieszych w km 71,392 oraz z przystankiem osobowym Kałęczyn z przejściem podziemnym dla pieszych w km 75,708,

• szlak Gąsocin – Ciechanów od km 81,360 do km 97,200 z przystankiem osobowym Gołotczyzna z przejściem podziemnym dla pieszych w km 85,424 i przystankiem osobowym Ciechanów Przemysłowy,

• stacja Gąsocin od km 78,800 do km 81,360 z przejściem podziemnym dla pieszych w km 79,612,• stacja Ciechanów od km 97,200 do km 99,450 z przejściem podziemnym dla pieszych w km 98,142.b) Wyposażenie szlaków i stacji linii E 65 na obszarze LCS Ciechanów w urządzenia srk warstwy podstawowej.

• Komputerowy system samoczynnej czterostawnej, dwukierunkowej blokady liniowej (na szlakach linii kolejowej E 65);

• Urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. A (na stacjach i szlakach);

• Urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. B;

• Komputerowy system urządzeń stacyjnych sterowania ruchem kolejowym;

• Komputerowy system jednodostępowej, dwukierunkowej blokady liniowej z kontrolą niezajętości szlaku w oparciu o system zliczania osi (na szlakach linii stycznych do linii kolejowej E-65);

Warunki zabudowy urządzeń srk warstwy podstawowej, muszą spełniać wymogi interoperacyjności i uwzględniać planowaną zabudowę zintegrowanych systemów sterowania, monitorowania, kierowania i nadzoru ruchu kolejowego z centrum obszarowego i warunki zabudowy systemu ERTMS/ETCS Poziom 2 stanowiącego system kontroli prowadzenia pociągu oparty na transmisji informacji w relacji tor - pojazd.c) ułożenie wzdłuż modernizowanych szlaków i stacji kabla światłowodowego wyposażonego w cyfrowe urządzenia teletransmisyjne SDH. W sieci kablowej dla urządzeń łączności uwzględniono potrzeby innych systemów m.in. łącza dla samoczynnej blokady liniowej, zdalnego sterowania urządzeniami srk, urządzeń diagnostycznych, zdalnego sterowania oświetleniem. Stacje i przystanki zostaną wyposażone w systemy informacji dla podróżnych,d) całkowitą wymianę sieci trakcyjnej ze względu na zwiększoną prędkość pociągów oraz zakładane wprowadzenie lokomotyw 6 MW zaprojektowano całkowitą wymianę sieci trakcyjnej. W zależności od przewidywanego obciążenia i prędkości pociągów na poszczególnych odcinkach zastosowana zostanie sieć o przekroju 440 mm2 spełniająca standardy sieci dostosowanej do prędkości jazdy V=200/250 km/h oraz sieć o przekroju 320 mm2 spełniająca standardy sieci dostosowanej do prędkości jazdy V=160 km/h. Modernizacja obejmie przebudowę sieci trakcyjnej na odcinkach szlaku i na stacjach oraz budowę Linii Potrzeb Nietrakcyjnych (LPN) na szlakach i na stacjach,f) modernizację istniejących obiektów inżynierskich; obiekty kubaturowe utrzymania ruchu, perony i mała architektura; obiekty ochrony środowiska; usunięcie przeszkód pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej i instalacji przemysłowych i sanitarnych.

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » wt sie 04, 2009 2:18 pm

Ciekawy wywiad ze strony CiechanowOnline.pl:
Rozmowa z Krzysztofem Łańcuckim - rzecznikiem prasowym PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

W związku z przebudową linii kolejowej Warszawa - Gdańsk, kolej w Ciechanowie również zyska nowe oblicze, a podróż do Warszawy i Gdańska ma się skrócić. Poprosiliśmy o rozmowę Krzysztofa Łańcuckiego - rzecznika prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA, osobę, która zna szczegóły nowej inwestycji, która będzie realizowana w Ciechanowie.

CiechanowOnline: Od dłuższego czasu trwają prace na linii kolejowej łączącej Ciechanów z Warszawą. Obecnie główne prace są prowadzone na odcinku Warszawa – Nasielsk, kiedy rozpocznie się modernizacja odcinka Nasielsk – Ciechanów?

Krzysztof Łańcucki : W granicach LCS Ciechanów (od km 70,780 – Świercze, do km 131,100 – stacja Mława; skrót LCS odnosi się do odcinka, jaki będzie sterowany przez Lokalne Centrum Sterowania w Ciechanowie) będą prowadzone prace modernizacyjne podobne jak na obszarze LCS Nasielsk. Cały LCS został podzielony na zadania, które różnią się pod względem zakresu prac modernizacyjnych.
Pierwsze zadanie obejmuje modernizację stacji Gąsocin i Ciechanów oraz szlaków Świercze – Gąsocin i Gąsocin – Ciechanów. Roboty modernizacyjne układu torowego rozpoczną się pod koniec 2009 r. (październik, listopad) i potrwają do końca 2011 r.

Jak zmieni się stacja Ciechanów?

Na stacji Ciechanów zostanie zbudowane przejście pod torami, nowe perony z wiatami i windami dla osób niepełnosprawnych. Budynek dworca na stacji nie będzie remontowany w ramach modernizacji linii.

Mówił Pan o pierwszym zadaniu, co obejmuje kolejne zadanie? Czy ta część inwestycji przewiduje budowę wiaduktów?

Drugie zadanie obejmuje modernizację stacji Konopki i Mława oraz szlaków Ciechanów – Konopki i Konopki – Mława. Roboty modernizacyjne planowane są na połowę 2010 r. i potrwają do 2012 r. Kolejnym zadaniem będzie budowa 36 obiektów inżynieryjnych (wiadukty kolejowe, drogowe, przejścia podziemne, drogi równoległe, itp.). Roboty modernizacyjne planowane są na połowę 2010 r. i potrwają do końca 2012 r.

Ile czasu powinna zabierać podróż na odcinku Ciechanów - Warszawa (100 km) po modernizacji linii kolejowej? Kiedy planowane jest ostateczne zakończenie prac na odcinku Warszawa - Ciechanów i Warszawa - Gdańsk?

Czas przejazdu po modernizacji na odcinku Warszawa – Ciechanów wyniesie około 1 godziny. Ostateczne zakończenie prac na odcinku Warszawa - Gdynia planowane jest do 2014 r.

Dziękuję za rozmowę.
Ciechanów. Nie da się.

tosla
Posty: 25
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 11:24 pm
Lokalizacja: Ciechanów - Olsztyn

Post autor: tosla » śr sie 19, 2009 2:34 am

Właśnie ogłoszono przetarg na przebudowę dworca PKP w Ciechanowie :lol:
http://www.przetargi.egospodarka.pl/270 ... 009_2.html
Coś chyba drgnęło :wink:
Trzeba będzie wystartować!
Tomek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości