Na dziś ten pomysł jest rzeczywiście dość utopijny, ale w przyszłości warto o nim pomyśleć. A co wy o tym sądzicie?Samorząd powiatu przasnyskiego wystąpił z rewolucyjnym pomysłem rozwiązań komunikacyjnych - drogowo-kolejowych. Tzw. Korytarz Transportowy ma łączyć Warszawę z Olsztynem i dalej – przez granicę – z Kaliningradem. Korytarz ma się składać z drogi szybkiego ruchu i linii kolejowej, które „wychodziłyby” od Nowego Dworu Mazowieckiego, biegły przez Nasielsk, Ciechanów, Przasnysz, Chorzele, Szczytno, Olsztyn, Dobre Miasto, Lidzbark Warmiński, Bartoszyce – do przejścia granicznego i oczywiście dalej.
Utworzenie korytarza transportowego wymagałoby poważnych operacji. Przebudowy licznych dróg: m.in. z Nowego Dworu do Nasielska, z Ciechanowa do Przasnysza, z Przasnysza do Chorzel, Z Chorzel do Szczytna, ze Szczytna do Olsztyna, z Olsztyna do Lidzbarka Warmińskiego, z Lidzbarka do Bartoszyc i z Bartoszyc do granicy – a więc właściwie na całej długości korytarza. Wokół każdego ze wspomnianych miast-przystanków należałoby wybudować obwodnicę. Poza tym należałoby zmodernizować linie kolejowe miedzy Nowym Dworem a Ciechanowem oraz między Chorzelami a Bartoszycami i granicą, zaś od nowa wybudować linię między Ciechanowem a Chorzelami – przez Przasnysz. Przy okazji projekt proponuje budowę dworców kolejowych w Chorzelach i Przasnyszu (zapomina o budowie dworca PKP w Ciechanowie, przecież obecny dworzec to nie dworzec, z zabytek z czasów budowy Prywislanskoj Żeleznoj Darogi).
Odpowiednie memoriały złożył samorząd powiatu przasnyskiego w różnych instytucjach rządowych i samorządowych.
Autorzy projektu podkreślają dwie zasadnicze cechy korytarza szybkiego transportu szynowego i szybkiego transportu drogowego: funkcję użyteczności, a więc możliwości wykorzystania wspólnej dla obu kanałów (kolejowego i szosowego) infrastruktury technicznej oraz funkcję alternatywności, czyli możliwości wyboru ekonomicznego sposobu przewozów osobowych lub towarowych.
głównym celem przedsięwzięcia jest włączenie do przestrzeni gospodarczej kraju północnych regionów Polski, poprzez otwarcie ich obszarów dla turystyki oraz nowych inwestycji – twierdzi Jarosław Tybuchowski, dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Promocji, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Przasnyszu.
Wbrew pozorom projekt ma rację bytu. Może rewolucyjny i mało realny wydaje się na dziś, ale za 10 – 20 lat będzie to rozwiązanie konieczne, jeśli chce się ożywić gospodarczo północne Mazowsze, Warmię i Mazury i mocniej powiązać wymianę gospodarczą Polski i Obwodu Kaliningradzkiego Rosji.
Korytarz Transportowy
Moderatorzy: massatone, G_Kęsik
Korytarz Transportowy
Na stronie TC natknąłem się na taką bardzo ciekawą koncepcję:
- G_Kęsik
- Administrator
- Posty: 1571
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Wygląda na to, że władze Przasnysza wyniuchały, że w związku z modernizacją linii kolejowej - ich miasto może znaleźć się na uboczu, więc chcą (całkiem słusznie) aby wybudować linię kolejową Warszawa - Obwód Kaliningradzki aby ożywić trochę te tereny...
Tylko paradoksalnie to Ciechanów zyskałby najwięcej na tej inwestycji - bo przecież to w naszym mieście miałby się znaleźć węzeł kolejowy
- i to nie byle jaki - chyba największy na Północnym Mazowszu i do tego obwodnica może szybciej by ruszyła...
Ja tam jestem oboma rączkami za tym projektem, który wbrew pozorom wcale nie jest taki utopijny...
A jak znam trochę ludzi z Przasnysza, to dopną swego 



Ja tam jestem oboma rączkami za tym projektem, który wbrew pozorom wcale nie jest taki utopijny...


- Michał Kaczorowski
- Administrator
- Posty: 1663
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
- Grzegorz Klimek
- Posty: 152
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Przeglądając Strategia Rozwoju Powiatu Ciechanowskiego do roku 2020 natknąłem się na informację dotyczącą tego wątku. W treści tego dokumentu uchwalonego 28 grudnia 2007 w Celu 2 "Modernizacja i rozwój infrastruktury technicznej" w trzecim podpunkcie mowa jest budowie nowego ciągu drogowego wzdłuż lini kolejowej E65 na kierunku Ciechanów-Nasielsk. Widnieje także informacja o ujęciu tego Celu jako działanie kierunkowe w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego.
Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020 (aktualizacja) uchwalona 29 maja 2006 r (najpoźniejsza uchwalona strategia) nie przewiduje działania wskazanego przez Starostwo Powiatowe w Ciechanowie. Mowa jest o poprawie spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej regionu w warunkach zrównoważonego rozwoju w sposób ogólnikowy, ale są także wymienione niektóre inwestycje strategiczne w których nie ma trasy z wątku. Moze przy następnej aktualizacji...
Sławomir Czaplicki (26 styczeń 2007):
"KORYTARZ TRANSPORTOWY W TRAKCIE – NAJPIERW PRZEBUDOWA DROGI PRZASNYSZ – CIECHANÓW
Swoim wystąpieniem i wpisaniem przedsięwzięcia do Regionalnego Planu Rozwoju zwróciliśmy uwagę na jego celowość. Obecnie jest obietnica Urzędu Marszałkowskiego, że rozważy on wykup pasa gruntu wzdłuż torów kolejowych z Warszawy do Ciechanowa. To skróciłoby nam dojazd do Warszawy komunikacją drogową. Z końcem 2006 roku Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął Uchwałę o wpisaniu projektów kluczowych dla województwa mazowieckiego. Projekty te w pierwszej kolejności otrzymają dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej bez konieczności przechodzenia procedury konkursowej. Jednym z kluczowych projektów jest droga Przasnysz – Ciechanów. Projekt zakłada kompleksową przebudowę tej drogi. Ułatwi to komunikację z Ciechanowem i Warszawą i jest właśnie częścią realizacji naszych postulatów o utworzenie lepszego korytarza transportowego dla Powiatu Przasnyskiego w kierunku Ciechanów – Warszawa."
Moim zdaniem słabym argumentem jest budowanie jako korytrza komunikacyjnego do Obwody Kaliningradzkiego. Lepszym walorem byłaby integracja Północnego Mazowsza z OMW oraz poprawa komunikacji drogowej z lotniskiem regionalnym w Modlinie.
Czas pokaże...
Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020 (aktualizacja) uchwalona 29 maja 2006 r (najpoźniejsza uchwalona strategia) nie przewiduje działania wskazanego przez Starostwo Powiatowe w Ciechanowie. Mowa jest o poprawie spójności społecznej, gospodarczej i przestrzennej regionu w warunkach zrównoważonego rozwoju w sposób ogólnikowy, ale są także wymienione niektóre inwestycje strategiczne w których nie ma trasy z wątku. Moze przy następnej aktualizacji...
Sławomir Czaplicki (26 styczeń 2007):
"KORYTARZ TRANSPORTOWY W TRAKCIE – NAJPIERW PRZEBUDOWA DROGI PRZASNYSZ – CIECHANÓW
Swoim wystąpieniem i wpisaniem przedsięwzięcia do Regionalnego Planu Rozwoju zwróciliśmy uwagę na jego celowość. Obecnie jest obietnica Urzędu Marszałkowskiego, że rozważy on wykup pasa gruntu wzdłuż torów kolejowych z Warszawy do Ciechanowa. To skróciłoby nam dojazd do Warszawy komunikacją drogową. Z końcem 2006 roku Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął Uchwałę o wpisaniu projektów kluczowych dla województwa mazowieckiego. Projekty te w pierwszej kolejności otrzymają dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej bez konieczności przechodzenia procedury konkursowej. Jednym z kluczowych projektów jest droga Przasnysz – Ciechanów. Projekt zakłada kompleksową przebudowę tej drogi. Ułatwi to komunikację z Ciechanowem i Warszawą i jest właśnie częścią realizacji naszych postulatów o utworzenie lepszego korytarza transportowego dla Powiatu Przasnyskiego w kierunku Ciechanów – Warszawa."
Moim zdaniem słabym argumentem jest budowanie jako korytrza komunikacyjnego do Obwody Kaliningradzkiego. Lepszym walorem byłaby integracja Północnego Mazowsza z OMW oraz poprawa komunikacji drogowej z lotniskiem regionalnym w Modlinie.
Czas pokaże...
- G_Kęsik
- Administrator
- Posty: 1571
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Rzeczywiście, wydaje się, iż to raczej lotnisko w Modlinie (które według zapowiedzi ma ruszyć już za 2 lata) powinno być punktem docelowym nowego szlaku transportowego. Jeśli uda się skrócić czas dojazdu z Ciechanowa do Modlina do jakichś 30 minut - to możemy na tym sporo zyskać, co nie znaczy, że to szansa "murowana".
Lotnisko Modlin co raz blizej
Trochę Off Topic, ale lotnisko wydaje się mieć duży wpływ na tę inwestycję.
Spółka lotniskowa w Modlinie ma w końcu decyzję środowiskową. Oznacza to, że już może zostać rozpoczęta procedura wydawania pozowlenia na budowę.
Ważny jest fakt, że decyzja zawiera klauzulę natychmiastowej wykonalności, żeby zdążyć do Euro 2012.
Samorządy zatem będą mogły lobbować budowę korytarza transportowego jako zrównoważonego rozwoju regionu północnego Mazowsza. Szczególnie podniosłoby to atrakcyjność inwestycyjną Ciechanowa i Przasnysza. Zwłaszcza, że już jest planowana przebudowa/remont trasy Ciechanów - Przasnysz.
Link do artykułu Wyborczej dotyczący lotniska
Spółka lotniskowa w Modlinie ma w końcu decyzję środowiskową. Oznacza to, że już może zostać rozpoczęta procedura wydawania pozowlenia na budowę.
Ważny jest fakt, że decyzja zawiera klauzulę natychmiastowej wykonalności, żeby zdążyć do Euro 2012.
Samorządy zatem będą mogły lobbować budowę korytarza transportowego jako zrównoważonego rozwoju regionu północnego Mazowsza. Szczególnie podniosłoby to atrakcyjność inwestycyjną Ciechanowa i Przasnysza. Zwłaszcza, że już jest planowana przebudowa/remont trasy Ciechanów - Przasnysz.
Link do artykułu Wyborczej dotyczący lotniska
Nadal ciężko mi wyobrazic sobię te realizację jako linia kolejowa + trasa szybkiego ruchu. Olsztyn ma teraz całkiem niezłe połączenie z Warszawą, które jeszcze się poprawi, gdy trasa z Gdańska do Warszawy będzie trasą szybkiego ruchu. I tą drogą można spokojnie dojechac do Modlina.
Linia kolejowa też wydaje się niestety mało realna, bo jeśli miałaby przebiegac przez Przasnysz i Chorzele, to również nie skróciłaby drogi z Warszawy do Olsztyna.
Ale oczywiście nadal kibicuję temu pomysłowi i żeby go urzeczywistnic, warto by było starac się o wpisanie tego pomysłu do jakichś wieloletnich planów, strategii i koncepcji.
A co myślicie o jakimś starym planie (chyba przedwojennym) poprowadzenia linii kolejowej z Płocka przez Ciechanów na wschód (załóżmy że do Ostrołęki?) Taka mała kolejowa obwodnica Warszawy?
Linia kolejowa też wydaje się niestety mało realna, bo jeśli miałaby przebiegac przez Przasnysz i Chorzele, to również nie skróciłaby drogi z Warszawy do Olsztyna.
Ale oczywiście nadal kibicuję temu pomysłowi i żeby go urzeczywistnic, warto by było starac się o wpisanie tego pomysłu do jakichś wieloletnich planów, strategii i koncepcji.
A co myślicie o jakimś starym planie (chyba przedwojennym) poprowadzenia linii kolejowej z Płocka przez Ciechanów na wschód (załóżmy że do Ostrołęki?) Taka mała kolejowa obwodnica Warszawy?
Ciechanów. Nie da się.
- G_Kęsik
- Administrator
- Posty: 1571
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
To taka linia musiałaby raczej w Kutnie się zaczynać..., ale to z kolei dublowanie krajowej 60-tki.massatone pisze: A co myślicie o jakimś starym planie (chyba przedwojennym) poprowadzenia linii kolejowej z Płocka przez Ciechanów na wschód (załóżmy że do Ostrołęki?) Taka mała kolejowa obwodnica Warszawy?

Odkopuję dinozaura 
W poniższym artykule:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,167 ... waje_.html
znajduje się taki fragment:

W poniższym artykule:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,167 ... waje_.html
znajduje się taki fragment:
Lista najważniejszych inwestycji, które do 2020-2022 r. planują władze Mazowsza w kontrakcie terytorialnym:
Kolej: nowy tabor dla SKM-ki i 55 pociągów dla Kolei Mazowieckich za blisko 2 mld zł, budowa 5,6 km linii PKP do lotniska w Modlinie z podziemną stacją (250 mln zł) i przedłużenie tej trasy do Płocka, ewentualnie do Włocławka (1,8 mld zł), modernizacja linii PKP Warka - Radom i Otwock - Lublin z drugim torem do Pilawy oraz linii WKD (do 2018 r. drugi tor między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim).
Drogi: rozbudowa drogi nr 634 do Wołomina i połączenie tego miasta z trasą S8 w Radzyminie, rozbudowa drogi nr 631 przez Nieporęt do Nowego Dworu Mazowieckiego, nowa droga 721 bis (obwodnice Magdalenki i Lesznowoli), budowa drogi 724 bis (obwodnice Konstancina-Jeziorny i Góry Kalwarii), budowa "paszkowianki" (dojazd z Pruszkowa i Brwinowa do autostrady A2), zachodnia obwodnica Grodziska Mazowieckiego, rozbudowa "nadwiślanki" (droga 801 w kierunku Dęblina), obwodnice Pułtuska i Ostrołęki na drodze nr 61, nowe drogi Warszawa - Ciechanów (wzdłuż torów PKP) i Wyszków - Ostrołęka (tzw. skrót do Warszawy), budowa drogi ekspresowej S10 z Płońska w kierunku Torunia.
Inne: budowa 50-kilometrowego korytarza transportowego Warszawa - Sochaczew (szybki tramwaj lub autobus obsługujący miejscowości na południe od Puszczy Kampinoskiej) za 1 mld zł, koncepcja centralnego portu lotniczego na zachód od stolicy, przygotowania do budowy kolei dużych prędkości Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław.
Read more: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... z3G3CKbrJj
Ciechanów. Nie da się.
- G_Kęsik
- Administrator
- Posty: 1571
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
No... początek - do Krubina - już jestmassatone pisze:Odkopuję dinozaura
nowe drogi Warszawa - Ciechanów (wzdłuż torów PKP)

- Michał Kaczorowski
- Administrator
- Posty: 1663
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Właśnie kończą się prace na alternatywnej trasie Przasnysz - Chorzele przez Skierkowiznę w ramach połączenia drogowego stref gospodarczych. Droga nie byle jaka bo połączona z siecią energetyczną, światłowodem i w planach gazociągiem. Przejeżdżających w okolicach Królewieckiej (zaczyna się tam gdzie Orlika) uprasza się o nieprzestraszenie się wielkich różowych słupów
.
https://www.youtube.com/watch?v=JTvEqX2lQcs

https://www.youtube.com/watch?v=JTvEqX2lQcs
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości