Pętla miejska

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » pn paź 06, 2008 11:07 pm

A tu coś o pętli miejskiej (z jakiegoś przetargu UM):

ETAP 1 - przebudowa ulicy Armii Krajowej
Liczba pasów ruchu: 2x2, skrzyżowania z ulicami: Gwardii Ludowej, Sikorskiego, Jeziorko, Rzeczkowska, Ranieckiej, Rozy Roboty
ETAP 2 - odcinek od ulicy Płockiej do ulicy Mleczarskiej (skrzyżowania ulic Mleczarskiej i Tysiąclecia): nowe sygnalizacje świetlne, liczba pasow ruchu: 2x2, skrzyżowania z ulicami: Kolbego i Płocką (małe rondo jednopasmowe), dwa małe ronda dwupasmowe oraz skrzyżowanie z ulicą Niechodzką, skrzyżowanie z ulicami Tysiąclecia i Mleczarską (z sygnalizacją świetlną)
ETAP 3 - odcinek od ulicy Wojska Polskiego do ulicy Pułtuskiej: liczba pasow ruchu: 2x2, skrzyżowania z ulicami: Wojska Polskiego (małe rondo jednopasmowe), Pultuską (typ skrzyżowania z wyspą centralną) oraz z jeszcze prawoskręt z inną nowoprojektowaną ulicą.
ETAP 4 - odcinek od ulicy Płockiej do ulicy Kwiatowej i zjazdu z projektowanego wiaduktu kolejowego: liczba pasów ruchu: 1x2, skrzyżowania z ulicami: Kwiatową i Siewną (małe rondo jednopasmowe), Śmiecińską i Wesołą (małe rondo jednopasmowe), Leśną, Klonowskiego, Monte Cassino, Kolbego (małe rondo jednopasmowe)
ETAP 5 - przebudowa ulicy Mleczarskiej oraz odcinek od ul. Mleczarskiej do ul. Kasprzaka - połączenie pętli miejskiej z drogą krajową nr 50 wraz z budową nowego mostu na rzece Łydyni:
przebudowa ulicy Mleczarskiej od Płońskiej do Tysiąclecia (liczba pasów ruchu 2x2, skrzyżowania z Mazowiecką, Projektowaną i Płońską - wyspa centralna)
budowa ulicy od Mleczarskiej do Kasprzaka wraz z przebudową ulicy Marii Curie-Skłodowskiej: liczba pasów ruchu: 1x2, skrzyżowania z ulicami: Szczurzynek, wjazd do PEC, ul. Projektowana, Bielińska, Projektowana, Projektowana (małe rondo), Kasprzaka i Marii Curie-Skłodowskiej (małe rondo jednopasmowe)
ETAP 6 - od Gąseckiej/Sienkiewicza/Mławskiej do Wojska Polskiego: liczba pasów ruchu 1x2, skrzyżowania z: Gąsecką/Mławską (małe rondo), Wiosenną, Wierzbową, Kargoszynską, Gostkowską (male rondo).
Ciechanów. Nie da się.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » wt paź 07, 2008 12:14 pm

Czyli mniej więcej tak to wygląda:
Obrazek
http://img196.imageshack.us/img196/109/petlamiejska.jpg
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 5:10 pm przez Michał Kaczorowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
magik
Posty: 232
Rejestracja: śr paź 18, 2006 1:06 am
Lokalizacja: Bielin

Post autor: magik » sob paź 18, 2008 4:25 pm

Bielin na końcu (prawie)


:?

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pt lut 06, 2009 3:14 pm

Wydzielam z wątku ogólnego Pętlę miejską bo coś w końcu zaczyna się dziać. Urząd Miejski ogłosił tydzień temu przetarg

http://www.um.ciechanow.pl/index.php?um ... rka&po=283

Termin składania ofert upływa 9 marca.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » śr mar 04, 2009 7:46 pm

Ogłoszono przetarg na I etap pętli (Armii Krajowej)

http://www.um.ciechanow.pl/index.php?um ... rka&po=286

Wygląda to nieżle - np. po obu stronach będą ścieżki rowerowe :)

walter
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:43 pm

Post autor: walter » śr mar 04, 2009 10:17 pm

Wydaje się, że jest to dobry okres na takie inwestycje. Kryzys redukuje popyt w budownictwie więc i koszty budowy będą niższe. 7 kwietnia otwarcie ofert.

Ciekawe z czego będą zrobione ścieżki rowerowe. Może w końcu zostaną użyte masy mineralno-asfaltowe.

Ciekawostką w Ciechanowie będa ekrany dźwiękochłonne :)

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » pn mar 16, 2009 10:41 pm

A może wartoby pójsc za przykładem Grodziska Mazowieckiego? Przy budowie pętli powstanie kilkanaście nowych rond, może warto je uczynic bardziej przyjaznymi :) ?

Co wymyślą artyści, żeby umilić nam jazdę przez polskie miasta? Na środku rond - jak w zachodniej Europie - mogłyby stać iluminowane rzeźby, głazy albo fontanny. Robi to już Wesoła, w jej ślady idzie Grodzisk Maz.

Obrazek

Obrazek

Wodze fantazji puściło biuro inżynierskie Viatech, które przygotowuje koncepcję zachodniej obwodnicy Grodziska wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 579. Budowa dotowana przez Unię Europejską powinna zacząć się w przyszłym roku. - Myśleliśmy o tym, jak podnieść estetykę naszych dróg, bo w Polsce nic do siebie nie pasuje. Kolory wiaduktów, ekranów akustycznych, no i ronda, które zazwyczaj są tylko górką piasku obsadzoną krzakami. My chcemy czegoś nowego! - mówi Inga Witerska z Viatechu, który prowadzi projekt "Artyści na ronda".

Firma ogłosiła konkurs "Palma już była - czas na ciebie" nawiązujący do pomysłu Joanny Rajkowskiej z ronda de Gaulle'a. Studenci i absolwenci szkół artystycznych mają zaprojektować osiem rond, które powstaną wzdłuż nowej drogi wokół Grodziska. Za każdy projekt jest nagroda - 2 tys. zł. Czyli mniej więcej tyle, ile biorą autorzy obecnych rond obsadzanych krzakami. Koszt budowy nie może przekroczyć 20-30 tys. zł, a autorzy mają prawo do nadzorowania robót. Prace, które można nadsyłać do końca kwietnia, oceni profesjonalne jury z wykładowcami Akademii Sztuk Pięknych prof. Mirosławem Duchowskim z wydziału malarstwa (autor kilku stacji metra) i Romualdem Woźniakiem z wydziału rzeźby.

- Chętnie w to wchodzę. Fantastycznie, że jest fundusz europejski, który przewiduje część pieniędzy na poprawę estetyki, a nie tylko na budowę i położenie betonowej kostki - chwali Romuald Woźniak.

O konkurs dopytują młodzi artyści z całego kraju. Czego możemy się spodziewać? - Kreacja polega właśnie na tym, że można spotkać tak nieprzewidywalne rzeczy jak choćby palma Joanny Rajkowskiej - odpowiada.

Ingę i Andrzeja Witerskich z Viatechu zainspirowały też podróże po zachodniej Europie, gdzie miasteczka często rywalizują między sobą na to, które ma najoryginalniejsze rondo. Tak jest np. wokół miasta Quarteira w portugalskiej prowincji Algarve. Ronda ze sztuką są też popularne w Hiszpanii, Holandii, we Francji i w Niemczech. - Słyszałam, że na południu Włoch postawili na środku skrzyżowania 15-metrową miniaturę krzywej wieży z Pizy. Ludzie zatrzymywali się, żeby robić zdjęcia. My czegoś takiego nie chcemy, warunkiem konkursu jest bezpieczeństwo ruchu - zastrzega Inga Witerska.

Próbkę niestandardowego pomysłu na rondo zobaczymy pod koniec roku na skrzyżowaniu ul. Korkowej, Płatnerskiej i Jagiellońskiej, przez które wjeżdża się do Wesołej. Powstanie tu rondo według projektu Rusłana Astrachowa z St. Petersburga "Japoński sad kamieni". Podświetlane nocą głazy z płaskorzeźbami będą ustawione jak planety w układzie słonecznym.

- Artysta, który wygrał konkurs, twierdzi, że między kamieniami zajdzie nawet oddziaływanie zgodne z zasadami sztuki feng shui - zdradza Inga Witerska. Chwali władze Wesołej, które zapaliły się do pomysłu i przymierzają się do ożywienia istniejącego ronda koło urzędu dzielnicy. Diody mają tam wyświetlać bardzo dokładne współrzędne geograficzne Wesołej: 52 st. 14' 41" N - 21 st. 10' 36" E.
Ciechanów. Nie da się.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » wt mar 17, 2009 2:55 pm

Idea w sam raz do "Miasta Sztuki".

Awatar użytkownika
kuba_jzro
Posty: 365
Rejestracja: pt maja 30, 2008 5:04 pm
Lokalizacja: Ciechanów [JZRO] / Gdańsk

Post autor: kuba_jzro » pt kwie 10, 2009 1:38 pm

Raczej dobre wieści - jakieś pomiary geodezyjne wczoraj robili :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » śr cze 03, 2009 7:52 am

PĘTLA MIEJSKA – PIERWSZE KROKI

Na pierwszy ogień – Armii Krajowej
W lipcu ruszy przebudowa ul. Armii Krajowej. Na odcinku od Płońskiej do Pułtuskiej droga zostanie poszerzona o drugą nitkę. Roboty potrwają 12 miesięcy. Zadanie wykona wyłonione w przetargu konsorcjum firm: Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego oraz PLANETA z Warszawy za kwotę 15,5 mln zł. Przebudowa Armii Krajowej to I etap budowy miejskiej pętli łączącej drogi krajowe nr 50 i 60, drogi wojewódzkie nr 617 i 615 oraz siedem dróg powiatowych. Łącznie powstanie 13,5 km nowych dróg za ogromną cenę ok.150 mln zł. Nieodłączną częścią wewnętrznej pętli miejskiej staną się oczekiwane ścieżki rowerowe. Wchodzące w jej skład ulice jednojezdniowe będą mieć jednostronną ścieżkę, a te o dwóch jezdniach – dwustronną. Dotyczy to trzech części pętli: ulicy Armii Krajowej, nowej drogi, łączącej Pułtuską z ul. Wojska Polskiego oraz odcinka między Mleczarską i Płocką. Istniejąca jezdnia na Armii Krajowej zostanie rozebrana – trzeba wzmocnić zbyt słabą podbudowę i położyć nową nawierzchnię. Trzeba też przebudować biegnące tędy gazociągi, sieć elektroenergetyczną, telekomunikacyjną, oświetlenie uliczne, sygnalizację świetlną. By ograniczyć hałas wzdłuż drogi zamontowane będą ekrany akustyczne. W trakcie prac wykonawcy dołożą wszelkich starań, żeby w jak najmniejszym stopniu utrudnić życie kierowcom zmuszonym do poruszania się w tym rejonie miasta. Ruch uporządkuje tymczasowa organizacja – połówkowe wyłączanie jezdni. Nocą zastosowana będzie sygnalizacja świetlna z ruchem wahadłowym.

Powstają projekty pozostałej części pętli
Znamy już wykonawcę dokumentacji budowy pozostałej części miejskiej pętli. Budowlane i wykonawcze projekty wykona konsorcjum firm: OCSC Sp. z o.o. i O’Connor Sutton Cronin & Associates Ltd. Zawarta 8 maja umowa przewiduje opracowanie projektów budowlanych w ciągu 7, a projektów wykonawczych – 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Dokumenty będą kosztować ponad 2,4 mln zł. Szybsze opracowanie projektów budowlanych pozwoli na uzyskanie tzw. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (zgodnie ze znowelizowanymi przepisami jest to decyzja łącząca w sobie dawną decyzję lokalizacyjną i pozwolenie na budowę). Wydanie tej decyzji przez Starostę Ciechanowskiego otworzy drogę do podpisania umowy o dofinansowaniu zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Przypominamy, że wewnętrzna pętla miejska znajduje się na liście inwestycji priorytetowych dla województwa mazowieckiego.
Źródło: Gazeta Samorządu Miasta

Awatar użytkownika
kuba_jzro
Posty: 365
Rejestracja: pt maja 30, 2008 5:04 pm
Lokalizacja: Ciechanów [JZRO] / Gdańsk

Post autor: kuba_jzro » śr cze 03, 2009 9:12 pm

No, dobre wieści :)

kusyp
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 10, 2009 11:19 am

Post autor: kusyp » śr cze 10, 2009 11:24 am

Takie małe pytanko - Czy po wybudowaniu pętli miejskiej np droga nr 60 oficjalnie będzie szła środkiem miasta czy wtedy zostanie to zmienione i pójdzie pętlą? Chodzi również o oznakowanie i "przeprowadzanie" tranzytu pętlą a nie centrum miasta. Może ma ktoś jakąś wiedzę na ten temat?

Pozdrawiam

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » śr cze 10, 2009 12:47 pm

Bardzo dobre pytanie. Chyba nigdzie do tej pory nie pojawiła się informacja, czy pętla stanie się częścią drogi krajowej.
Wg mnie przebieg drogi krajowej nr 60 pozostanie taki, jaki jest. Chociażby z tego względu, że inwestorem pętli jest Urząd Miasta, a nie GDDKiA i dziwne byłoby, gdyby UM wyłożył miliony na budowę tej pętli a następnie oddał to za darmo GDDKiA. Dlatego podejrzewam, że oficjalnie droga 60 pozostanie tak jak jest.
Natomiast myślę, że tranzyt zostanie skierowany na pętlę. Tak przynajmniej można było domyslec się z wypowiedzi władz miasta, które mówiły o odciążeniu centrum. Dlatego też w pierwszej kolejności realizowane będą etapy łączące ulice Płocką z Pułtuską. Po to, żeby można było właśnie na pętlę skierowac TIR-y.
Ciechanów. Nie da się.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1662
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » śr cze 10, 2009 5:15 pm

Jak to "oddał za darmo"? Przecież wtedy GDKiA przejęła by utrzymanie ulicy a miasto "w zamian" dostało by Płońską i 11 PUL które teraz są wojewódzkie...

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » śr cze 10, 2009 8:36 pm

a to Płońska i 11 Pułku nie są krajowe? A poza tym długośc tych dwóch ulic jest znacznie mniejsza niż odcinka pętli od Płockiej do Pułtuskiej. Gdyby GDDKiA oddały też Płocką, Tatarską, 17 Stycznia i część Pułtuskiej, czyli tak naprawdę te frgamenty, które nie byłyby przydatne GDDKiA to byłoby to oczywiście racjonalne.
ALe to trochę tak jak wybudowac sobie nowy dom, włożyc w to wiele wysiłku i pieniędzy, a następnie zamienic go na stary, wysłużony, potrzebujący remontu. Chociaż osobiscie uważam, że racjonalne by było gdyby UM zarządzał ulicami w centrum, to jednak wątpię żeby chciał się pozbyc swojej największej inwestycji, w którą właduje tyle pieniędzy.
Ciechanów. Nie da się.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość