Inwestycje drogowe - wieści z budowy i zapowiedzi

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » pn wrz 04, 2006 9:10 pm

Czekaj tatka latka, i tutaj kłania się nam szansa, jaka przechodzi obok nosa, gdyby Ciechanów był powiatem grodzkim jak miało być to w pierwotnej wersji, [przypomnę, że to radni Ciechanowa skuszeni min. budową Państwowej Wyższej Szkoły zgodzili się na to, że Ciechanów jest powiatem ziemskim, o ile dobrze sobie przypominam taki przypadek miał miejsce w Pile, są to jedyne dwa byłe miasta wojewódzkie w Polsce, które mają rangę powiatu ziemskiego] mogłoby miasto starać się o współ finansowanie z UE projektu i budowy obwodnicy miasta. Atak najpierw były starania oto, aby w dalszym ciągu można było zdawać w naszym mieście egzamin na prawo jazdy, formalnych wymogów na to, aby Ciechanów posiadał urząd prezydenta też nie spełnia, ta w ograniczonym stopniu samorządność powoduje, że budowa dróg krajowych o znaczeniu lokalnym [obwodnica] jest zdana na łaskę i niełaskę urzędników województwa Mazowieckiego. I nie mam wcale do nich pretensji, że ciechanowska obwodnica nie jest ujęta w najbliższym planie, pytanie, co z naszymi drogami kieruje do ludzi, którzy głosowali za tym aby Ciechanów stał się miastem powiatowym.

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1571
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » pn wrz 04, 2006 9:44 pm

Dziś jeszcze pamiętam, jak przeciwnicy grodzkości straszyli, że przy Ciechanowie zostaną tylko Regimin, Opinogóra i może Glinojeck a cała reszta gmin poszuka sobie miejsca w sąsiednich powiatach. A kiedy gmina Krasne zdecydowała się na przyłączenie do Przasnysza (podobno zadecydowały względy komunikacyjne...) to wszyscy uwierzyli w te bajki, przestraszyli się i mamy to, co mamy... :( A różne obiecane "naduprawnienia" stopniowo nam odbierano i dziś już praktycznie jesteśmy zwykłym miastem powiatowym z trudem trzymającym jeszcze kilka ponadregionalnych struktur...

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » wt wrz 05, 2006 12:24 am

Dodam, że jeszcze Sieradz skorzystał z tej "kuszącej" propozycji, a i ostatnio Wałbrzych przemienił się z powiatu grodzkiego na ziemski (ma 126 tys. mieszkańców - ciekawe skąd ta zmiana?)

Z drugiej jednak strony Ciechanów nie zasługuje na "grodzkość", podobnie jak Skierniewice, Ostrołęka i wiele innych miejscowości, które często nie przekraczają liczby 50 tysięcy mieszkańców. Oferty grodzkości były swoistymi "gestami" na otarcie łez z okazji utraty statusu miasta wojewódzkiego. Ale jeśli była okazja, to trzeba było korzystać...

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1660
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » wt wrz 05, 2006 9:20 am

Widać jaką siłę lobbingu mają nasi posłowie :roll: Pamiętam wypowiedź pana Wardzińskiego sprzed paru tygodni o obwodnicy do 2011 roku :twisted:

Awatar użytkownika
pelagia
Posty: 34
Rejestracja: wt lut 28, 2006 11:15 pm

Post autor: pelagia » wt wrz 05, 2006 5:48 pm

Kaczor, daj mu szansę, mamy rok 2006 :D

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » śr wrz 06, 2006 5:19 pm

Tymczasem KRC przynosi dobre wieści:
Będzie remont drogi nr 60 przez Ciechanów i budowa ronda na skrzyżowaniu ulic: Sońskiej, Płońskiej i Kasprzaka. Poinformowały o tym w poniedziałek - władze miasta - kierownik oddziału krajowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Mławie, Stanisław Sobotka. Z-ca prezydenta Ciechanowa Ewa Gładysz powiedziała we wtorkowej audycji "Gość Dnia", że prace rozpoczną się wkrótce. - Niebawem będzie oddawany plac budowy pod remont trasy nr 60. Prawdopodobnie w kierunku ul. Płockiej w stronę wiaduktu. Generalna Dyrekcja rezygnuje w tym roku z remontu wiaduktu, bo jest to trasa szczególna. Cała modernizacja trasy nr 60 będzie zadaniem dwuletnim, więc nie skończy się w tym roku. Jednak część drogi nr 60 ma szanse już w tym roku uzyskać nową nawierzchnię, nowy wygląd - powiedziała prezydent Gładysz. Druga ważna wiadomość dotyczy budowy ronda na skrzyżowaniu ulic: Sońskiej, Płońskiej i Kasprzaka. - Trwają ostatnie prace przygotowawcze do podpisania umowy. Jeśli ta ruszy, to my jako miasto będziemy - w myśl wcześniej podpisanej umowy, uzgodnień - partycypować w realizacji tego zadania. Przynajmniej w realizacji budowy chodnika wokół ronda, przeniesienia kapliczki i innych czynności, które są przypisane do gminy miejskiej - zapewniła. Prezydent Gładysz zaznaczyła, że tempo remontu zależeć będzie od środków, które zostaną przeznaczone na ten cel i od firmy wykonawczej. Na razie nie wiadomo jaka firma te inwestycje będzie realizować. Wpływ będą miały też warunki pogodowe. Jeśli aura będzie sprzyjająca a jesień długa, to jest szansa remontu drogi 60 nawet do samego wiaduktu.
07.09.2006

KRC przynosi kolejne nowiny: w najbliższy wtorek ma zostać przekazany drogowcom plac budowy przy remoncie 60-tki, a w ciągu kilku dni powinna się zacząć budowa ronda na skrzyżowaniu Płońskiej, Kasprzaka i Sońskiej.

anonim

Post autor: anonim » ndz wrz 10, 2006 5:24 pm

Jakie są plusy i minusy powstania omawianego ronda?

anonim

Post autor: anonim » ndz wrz 10, 2006 5:38 pm


massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » ndz wrz 10, 2006 5:40 pm

Plusem jest na pewno rozwiązanie problemów komunikacyjnych, a więc korków i usprawnienie przejazdu. W soboty, kiedy jest giełda samochodowa panuje tam zawsze straszny tłok i bardzo często jest wówczas zakorkowany wyjazd na Warszawę. Usprawni to również bezpieczeństwo jadących z Płońskiej w Sońską (np. jeździ tam wielu rowerzystów na ogródki działkowe i muszą się zatrzymywać na skrzyżowaniu z racji ustąpienia pierwszeństwa tirom, które przejeżdżają niemalże 1-2 metry od nich). Plusem też będzie wykonanie chodników przy rondzie.
A minusy? Na pewno pewne koszta, które trzeba w związku z tym przenieść, np. wspomniane wcześniej przesuwanie kapliczki i zbudowanie chodników. To tyle ze strony miasta, resztę finansuje chyba GDDKiA.

anonim

Post autor: anonim » ndz wrz 10, 2006 5:52 pm

Z strony, do której podano link, warto szczególnie zauważyć:

Obrazek

"Tutaj jednak (FOT. nr 8 ) wjazd z jednego z wlotów (z dotychczasowym pierwszeństwem) - i to z tego, na którym rozpoznawalność skrzyżowania jest znikoma - odbywa się prawie po linii prostej, co sprzyja rozwijaniu zbyt dużych, jak na małe rondo, prędkości. Zbyt duża prędkość pojazdów wjeżdżających na rondo niweluje więc podstawowy i oczekiwany efekt pracy ronda - w postaci wykorzystywania nawet najmniejszych luk czasowych w ruchu pojazdów na wjazd z wlotów bocznych. U kierowców mających zamiar wjechać z tych wlotów powstaje bariera psychiczna uniemożliwiająca kontynuowanie jazdy, na czym cierpi sprawność pracy małego ronda."


Taka sytuacja może mieć miejsce w przyszłym ciągu Sońska-Płońska.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1660
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » ndz wrz 10, 2006 7:23 pm

Dzięki za link. Ciekawy artykuł!

Rzeczywiście niebezpieczeństwo przytoczonej sytuacji jest duże, sam prawie codziennie jadę Kasprzaka do centrum i często kierowcy z Sońskiej wymuszają pierwszeństwo. Inna sprawa że główny ruch TIRów jest na DK50 czyli Kasprzaka-Płońska.

anonim

Post autor: anonim » ndz wrz 10, 2006 8:17 pm

Minusem ronda jest to, że trzeba na nim zwalniać. Widzicie jakieś inne rozwiązanie?

Awatar użytkownika
Grzegorz Klimek
Posty: 152
Rejestracja: pn lip 24, 2006 11:57 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Grzegorz Klimek » ndz wrz 10, 2006 8:33 pm

Miło mi, że omawiane rondo pochodzi właśnie z Bielska. Często przez to rondo nie przejeżdżam ale jest mi dobrze znane, poza wszystkimi faktami opisanym w artykule pominięto kilka istotnych rzeczy, takich jak:
O tuż na głównej ulicy prowadzącej do ronda [lub z ] jest znaczne ograniczenie prędkości do 40 km/h i wierzcie mi że mało kto jedzie tą drogą szybciej. Po pierwsze często tu stoi foto radar albo policja, po drugie sto metrów za rondem jest przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, która działa na fotokomórkę i dosłownie niewielki odstęp pomiędzy samochodami powoduje zapalenie się czerwonego światła. Po trzecie światło czerwone jest często zapalane przez przechodniów i po czwarte wszystkie obostrzenia są spowodowane stojącą przy drodze szkołą podstawową i kościołem co powoduje że na tym odcinku jest bardzo wzmożony ruch pieszych przechodzących przez ulicę. Inne fakty to takie, że w inny sposób nie dało się tego ronda uformować ze względu na zabudowania i specyficzne ukształtowanie terenu. Kolejną rzeczą jest to że miasto koncentruje się na budowie kolejnej obwodnicy która spowoduje min. że ruch nadym rondzie będzie miał charakter czysto lokalnych.

Tak złożonego problemu na szczęście niema w przypadku Ciechanowa tym bardziej że już zapowiedziano przesunięcie pobliskiej figurki. :)

Awatar użytkownika
G_Kęsik
Administrator
Posty: 1571
Rejestracja: pt sty 27, 2006 1:12 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: G_Kęsik » wt wrz 12, 2006 10:03 pm

Myślę, że przy okazji budowy tego ronda, warto byłoby powalczyć o odpowiednią nazwę dla niego... Od pocz. XIX wieku istaniała bowiem w tym właśnie miejscu osada karczemna - Wesołówka - ot, kilka domów...

Można ją zobaczyć na tej mapie (pomiedzy Szczurzynem a Krubinem):
http://arch.ciechanow.net.pl/mapy/mapa1830.htm

Z czasem, jak tereny te włączono w skład miasta, nazwa ta całkowicie zanikła i obecnie już nie funkcjonuje. Myślę, że nazwa Rondo Wesołówka bardziej będzie przemawiała do świadomości mieszkańców (bo uwydatni kawałek historii miasta), niż brak nazwy lub jakaś inna, miedzynarodowa albo nie związana z miastem...

Wystarczy tylko wysmażyć odpowiednie pismo, obejść z nim okoliczne domy i może się uda... :)

anonim

Post autor: anonim » ndz wrz 17, 2006 4:44 pm

Co do nazwy ronda- proponuję Rondo Słoneczne- ułatwi orientację nieobeznanym w mieście.

Jednocześnie jestem przeciwnikiem budowy tego ronda, bo ułatwiając (nieznacznie) przejazd z Sońskiej utrudnia wjazd z Kasprzaka. Pieniądze lepiej przeznaczyć na przedłużenie Tysiąclecia do Kasprzaka- wtedy skrzyżowanie 60-Sońska będzie odciążone bez utrudniania życia przejezdnym z Kasprzaka.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości