Regulamin forum

Sprawy związane z forum lub stroną www.

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik, Michał Kaczorowski

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1645
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Regulamin forum

Post autor: Michał Kaczorowski » ndz kwie 02, 2006 4:02 pm

1. Powitanie

Witamy na forum Architektury Ciechanowa. Regulamin powstał, aby określić ogólne zasady działania tego forum. Ma to ułatwić jego działanie oraz poruszanie się po nim. Wyjaśnia też niektóre reakcje Administratorów, np.: skasowanie jakiegoś tematu, wysłanie na czasową banicję lub usunięcie użytkownika.

2. Postanowienia ogólne

Forum jest dostępne dla wszystkich, ale możliwość wypowiedzi mają tylko użytkownicy zarejestrowani. Zapobiega to spamowi. Z uwagi na to że formularz rejestracyjny jest dość rozbudowany, prosiłbym o ostrożne jego wypełnianie, zastanowienie się, które informacje chcecie udostępnić, a które nie, oraz które z informacji mają być jawne dla wszystkich, a które mają być ukryte przed pozostałymi użytkownikami. Szczególną uwagę proszę zwrócić przy podawaniu swojego adresu e-mail, niezbędnego do prawidłowego korzystania z forum (przydatne w powiadomieniach, czy w procesie odzyskiwania hasła). Jeśli okaże się, że podany adres nie istnieje, dany użytkownik zostanie usunięty przez Administratora. Kasowani będą też użytkownicy,
którzy: podadzą wulgarny bądź obraźliwy nick lub kiedy podane dane będą nieprawdziwe.

3. Ogólne zasady

- posty na tematy polityczno-światopoglądowe będą kasowane
- nowe tematy mogą być zakładane jedynie w dziale z odpowiednią kategorią (jeśli nie istnieje, możesz w tej sprawie skontaktować się z Administratorem forum lub zgłosić prośbę w TYM temacie),
- zawsze trzymaj się tematu dyskusji
- pisz z sensem tak, aby każdy rozumiał co piszesz
- o ile to możliwe sprawdzaj poprawność treści swojego wpisu
- sprawy prywatne proszę załatwiać poza forum
- nie obrażaj innych użytkowników forum wulgarnym słownictwem, wyzwiskami, czy obraźliwym tekstem (nawet, jeśli istnieje szansa, że ta osoba nigdy nie trafi na to forum)
- zaistniałe problemy techniczne zgłaszaj Administratorowi forum po wcześniejszym sprawdzeniu, czy sam nie popełniłeś jakiegoś błędu i po upewnieniu się, że błąd wystąpił więcej niż raz

4. Zakładanie nowych tematów, pisanie wiadomości

- zakładając jakiś temat, sprawdź czy nie był wcześniej poruszany (taki sam lub podobny). Do sprawdzenia można uźyć funkcji "SZUKAJ"
- upewnij się czy zakładany topik znajduje się pod odpowiednią kategorią tematyczną
- postaraj się jak najlepiej dobrać tytuł do problemu jaki chcesz poruszyć na forum, najlepiej aby był krótki i konkretny
- przyjmij zasadę jeden temat = jedno zagadnienie
- w treści pytania bądź jak najbardziej precyzyjny, pisz zrozumiale i sprawdź poprawność swojego tekstu
- jeśli nie istnieje kategoria pod którą chcesz podpiąć swój temat, skontaktuj się z Administratorem forum
- jeśli nie masz nic konkretnego do napisania na dany temat, nie pisz!
- nie nabijaj sobie ilości wpisów, gdyż nie jest to ważne na tym forum
- tego samego wpisu nie umieszczaj w więcej niż jednym forum
- nie używaj zbędnych znaków i symboli
- nie pisz swoich postów jeden pod drugim. Jeśli masz coś do dodania, edytuj poprzedni.
- nie komentuj sytuacji, w której nikt Ci przez dłuższy czas nie odpowiedział!
- zanim wyślesz swój tekst, sprawdź jego poprawność (mimo że istnieje możliwość edycji zatwierdzonego posta)
- nie mieszaj bez potrzeby stylów czcionek ich kolorów
- nie pisz specyficznym slangiem, który przyjął się w Internecie (np. na IRC, GG), nie każdy musi go znać. Pamiętajcie że to co napiszecie, będzie widoczne dla wszystkich i do końca istnienia forum
- ograniczaj się jedynie do używania dostępnych tagów: [quote], [img], itd.,
- tematy, które nie znajdą chętnych do dyskusji, zostaną po jakimś czasie skasowane, bez wcześniejszego informowania autorów,
- Administratorzy i Moderatorzy mogą bez żadnego uzasadnienia skasować założony przez użytkownika temat

5. Podpis (sygnatura) i emblematy/avatary

- podpis powinien zawierać wyłącznie tekst (żadnych banner, grafiki itp.) oraz powinien być stosunkowo krótki
- używaj małej czcionki. Sygnatura nie powinna dominować podczas dyskusji
- podpis nie może zawierać niecenzuralnych słów lub powszechnie uważanych za obraźliwe
- rozmiar emblematu/avatara nie powinien przekraczać rozmiaru 80x80 pikseli (do 10 kB),
- avatary nie powinny przedstawiać treści niezgodnych z prawem, uznawanych za obraźliwe, budzących zgorszenie i tp.
- Administrator forum zastrzega sobie prawo do zmiany lub usunięcia podpisu użytkownika bez podania przyczyny

6. Konsekwencje za nie przestrzeganie regulaminu

Regulamin forum Architektury Ciechanowa powinien być respektowany.
Niezastosowanie się do niego będzie miało różne konsekwencje:

- te nieszkodliwe (błędy stylistyczne, ortograficzne) raczej nie będą rygorystycznie ścigane przez Administratorów, jednak pamiętajcie, że to jak piszecie, świadczy o Was. Jeśli będziecie robić pełno literówek, Wasze wpisy mogą być mało czytelne i pomijane w czytaniu przez innych użytkowników
- użytkownicy reklamujący strony o treści pornograficznej, bądź innej, uważanej za niezgodne z prawem bądź obraźliwej, muszą liczyć się z tym, że ich konto zostanie natychmiast skasowane! Wszystkie ich dane: Nick, e-mail i adres hosta, zostaną zablokowane już na stałe!
- zbyt nerwowi użytkownicy, którzy zaczną wyzywać jakiegoś innego użytkownika (użytkowników), bądź ludzi spoza forum, muszą się liczyć z banicją (po 3 ostrzeżeniach Administratora bądź Moderatora). Przy niereformowalnych przypadkach banicja będzie NATYCHMIASTOWA!
- tematy umieszczane pod nieodpowiednimi kategoriami tematycznymi, przy dobrej woli Administratora mogą zostać przeniesione w odpowiednie miejsce. Ci którzy nagminnie będą zakładać tematy tam, gdzie nie trzeba, muszą się liczyć z kasowaniem ich tematów, a w szczególnych przypadkach z banicją na czas określony przez Administratora.

Jeśli zauważysz, że któryś użytkownik łamie postanowienia niniejszego regulaminu, a osoby zarządzajęce forum nie reagują, skontaktuj się z którymś z Administratorów lub Moderatorem. Co prawda zrobimy wszystko, aby kontrolować co się dzieje na forum lecz, w momencie jak forum się rozrośnie, może nam coś umknąć.

7. Uwagi końcowe

Forum Architektury Ciechanowa zapewnia, że dane podane w formularzu rejestracyjnym, nie będą udostępniane osobom trzecim. Do adresów e-mail niewidocznych dla innych użytkowników forum, mają wgląd jedynie Administratorzy, którzy mogą z nich korzystać jedynie w celu skontaktowania się z danym użytkownikiem.

Administratorzy forum zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian do regulaminu.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość