Dworzec kolejowy

Drogi, mosty, kolej, komunikacja miejska...

Moderatorzy: massatone, G_Kęsik

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » pt mar 19, 2010 4:46 pm

Do dziś nurtuje mnie pytanie, czy obecny dworzec w Ciechanowie ma konstrukcję drewnianą czy ceglaną? Skłaniam się raczej do tej pierwszej odpowiedzi, czyli że jest drewniany i obmurowany. Próbowałem kiedyś dotrzec do specyfikacji warunków zamówienia przy okazji przetargu na plany przebudowy dworca i wydawało mi się, że było tam napisane, iż konstrukcja jest drewniana. Czy ktoś może potwierdzic/zaprzeczyc ?
Ciechanów. Nie da się.

tosla
Posty: 25
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 11:24 pm
Lokalizacja: Ciechanów - Olsztyn

Nowy-stary dworzec?

Post autor: tosla » czw sie 04, 2011 1:36 pm

A tymczasem - takie kwiatki:
Nowy przetarg:

Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na wykonanie: Przebudowy dworca kolejowego Ciechanów wraz z prowadzeniem nadzoru autorskiego nad realizacją projektu.
Numer ogłoszenia: 227770 - 2011; data zamieszczenia: 02.08.2011.


Jest to obiekt budowlany wolnostojący, dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony o drewnianej konstrukcji ścian, stropów i więźby dachowej.

Oczekiwania Zamawiającego: Obecny budynek dworca zostanie rozebrany do istniejących fundamentów. :evil:
Projekt obejmuje:
- wykonanie projektu rozbiórki bryły głównej dworca z przyległymi skrzydłami do istniejących fundamentów oraz zasypanie poziomu piwnicy wraz z likwidacją istniejącej kotłowni węglowej
- wykonanie projektu budowy dworca na zasadzie odtworzeniowej (przedstawione rozwiązania powinny przewidywać wykonanie m.in. nowych ścian, stropów itp. zawierać wykonanie robót wewnętrznych ogólnobudowlanych, elewację wraz z ociepleniem itp. przy założeniu wpisania się w kubaturę i geometrię pierwotnej przedwojennej bryły budynku

Czy ktoś wie o co tu chodzi...!?!????
Tomek

maciek_zagroba
Posty: 203
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Nowy-stary dworzec?

Post autor: maciek_zagroba » czw sie 04, 2011 1:51 pm

tosla pisze: - wykonanie projektu budowy dworca na zasadzie odtworzeniowej (przedstawione rozwiązania powinny przewidywać wykonanie m.in. nowych ścian, stropów itp. zawierać wykonanie robót wewnętrznych ogólnobudowlanych, elewację wraz z ociepleniem itp. przy założeniu wpisania się w kubaturę i geometrię pierwotnej przedwojennej bryły budynku
Widocznie stan budynku jest na tyle zły, że należy go rozebrać, ale chcą odbudować go w formie przedwojennej , więc... Mam nadzieje, że wyjdzie z tego coś dobrego!;D
Stanisław Jerzy Lec:
"Anonim jest tylko wtedy dopuszczalny,
gdy piszący go rzeczywiście jest nikim."

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » czw sie 04, 2011 2:24 pm

Robi się mały bałagan bo wątek o NOWYM dworcu jest tu:
viewtopic.php?t=588&postdays=0&postorder=asc&start=0

Niestety nie mam możliwości połączenia wątków więc proszę pisać tam a tutaj o starym dworcu.

Awatar użytkownika
Mariusz_MK
Posty: 200
Rejestracja: pt lip 23, 2010 11:04 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Mariusz_MK » pt sie 05, 2011 12:06 am

Byle by tylko nie był mniejszy od obecnego ...
Ciechanów,a z zawodu kolejarz.

Awatar użytkownika
Mariusz_MK
Posty: 200
Rejestracja: pt lip 23, 2010 11:04 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Mariusz_MK » pn sie 08, 2011 4:04 pm

Stan aktualny - Dworzec kolejowy Ciechanów został wybudowany w 1914 roku znajduje się przy ul. Sienkiewicza 7. Kubatura budynku wynosi 3 402 m3, powierzchnia zabudowy - 407 m2, natomiast powierzchnia użytkowa 482 m2. Jest to obiekt budowlany wolnostojący, dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony o drewnianej konstrukcji ścian, stropów i więźby dachowej. Posiada centralnie usytuowaną dwukondygnacyjną część i dwa symetrycznie do niej przylegające od strony północnej i południowej parterowe skrzydła. Elewacja obiektu budowlanego jest otynkowana, pokrycie dachu wykonane z papy bitumicznej. Dworzec kolejowy Ciechanów ogrzewany jest z lokalnej kotłowni węglowej. Wyposażony został w instalację centralnego ogrzewania, elektryczną, teletechniczną i wodno - kanalizacyjną. Posadzki w poczekalni zostały wykonane z terakoty, w pozostałych pomieszczeniach na parterze z lenteksu i PCV, zaś podłogi na piętrze i schody są drewniane. Dworzec kolejowy Ciechanów nie posiada wewnątrz zaplecza sanitarno - higienicznego dla pasażerów. Wszystkie instalacje (sanitarne, teletechniczne, elektryczne) są przestarzałe, nie spełniają obowiązujących norm i wymogów. Lokalna kotłownia węglowa jest przestarzała, nieekonomiczna i nieprzyjazna środowisku z uwagi na emisję spalin. Aktualny sposób zagospodarowania powierzchni użytkowej dworca przedstawia poniższa tabela: Powierzchnia użytkowa w m2 482,00 powierzchnia realizująca funkcje publiczne 342,18 powierzchnia wykorzystywana komercyjne, na działalność poza kolejową. 139,82
Oczekiwania Zamawiającego Obecny budynek dworca zostanie rozebrany do istniejących fundamentów. W nowym obiekcie dla potrzeb osób niepełnosprawnych zaprojektowane zostanie rozwiązanie umożliwiające dostęp do piętra budynku. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne - dostosowanie wejść i wyjść dla osób niepełnosprawnych, przystosowanie dostępu do kas. Zainstalowany zostanie system informacji wizualnej oraz głosowej. Zamieszczone zostaną tablice informacyjne zawierające rozkład jazdy pociągów oraz numerację peronów. Rozmieszczone zostaną piktogramy, ułatwiające pasażerom, w tym osobom niepełnosprawnym poruszanie się po obiekcie, toalety przeznaczone dla pasażerów, w tym toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi Funkcje związane z potrzebami przewoźnika skupione będą w obecnej lokalizacji na parterze budynku. W skład tego zespołu wejdą dwie kasy biletowe, kasa dopłat, pomieszczenia kasjera liniowego i pomieszczenia socjalno - sanitarne. Na poziomie I piętra skupione będą powierzchnie z przeznaczaniem na funkcje usługowo-biurowe. Piwnice budynku zostaną zasypane a pomieszczenia techniczne, pomocnicze i przestrzenie instalacyjne tj. węzeł ciepłowniczy będą znajdowały się w jednym ze skrzydeł budynku. Całkowita powierzchnia użytkowa dworca zmniejszy się o około 60,00 m2 ze względu na przywrócenie pierwotnej, przedwojennej bryły obiektu (rys. nr 1)
Obrazek
Rys. nr 1 (na żółto część która nie będzie odbudowana)
Poniżej podano oczekiwany sposób zagospodarowania powierzchni użytkowej dworca po przebudowie Powierzchnia użytkowa w m2 422,00 powierzchnia realizująca funkcje publiczne (tzn pow. bezpośrednio związane z obsługą pasażera) 232,60 powierzchnia wykorzystywana komercyjne, na działalność poza kolejową (tzn. pow. biurowo - usługowe) 189,40 III. Ogólne cele projektu Głównym założeniem funkcjonalnym dla omawianego projektu inwestycyjnego jest dostosowanie struktury przestrzennej obiektu do współczesnych wymagań i standardów obsługi podróżnych, z jednoczesnym przywróceniem walorów estetycznych obiektu. W realizacji tego celu szczególne znaczenie będą miały rozwiązania projektowe i konstrukcyjne oraz zastosowane materiały, spełniające wymagania norm i standardów technicznych a w efekcie przebudowy uzyskanie zdecydowanej poprawy stanu technicznego obiektu, stanu środowiska i bezpieczeństwa osób przebywających w dworcu oraz obniżenie kosztów utrzymania i eksploatacji. Użyte materiały oraz rozwiązania konstrukcyjne powinny być dostosowane dla budynków użyteczności publicznej oraz zapewniać minimum średni standard wykończenia i wyposażenia budynku. Dla stworzenia dostępności do obiektu osób niepełnosprawnych oraz bezkolizyjnego poruszania się wewnątrz obiektu dworca, w projekcie budowlanym uwzględnić należy likwidację barier architektonicznych oraz instalacje informacyjne. Projekt winien obejmować kompleksową przebudowę całego budynku dworca kolejowego Ciechanów oraz zagospodarowanie terenu wokół w granicach własności działki. IV. Obowiązki Wykonawcy (prace przygotowawcze, projekty, uzgodnienia, ekspertyzy) 1. Zakres rzeczowy inwestycji opisany w części II. OPZ jak również w części IV ust. 3, Wykonawca winien traktować jako zakres prac objętych zamówieniem dla osiągnięcia celu opisanego w części III. OPZ. 2. Wykonawca odpowiada za poprawność i prawidłowość rozwiązań projektowych a także za ewentualne błędy i rozwiązania niezgodne z ustawą Prawo budowlane, obowiązującymi normami oraz przepisami techniczno - budowlanymi.

http://www.rynek-kolejowy.pl/26291/Kto_ ... anowie.htm
Ciechanów,a z zawodu kolejarz.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pn sie 08, 2011 4:34 pm

Trochę sobie na nowy dworzec poczekamy skoro to dopiero przetarg na projekt...

http://www.pkp-nieruchomosci.pl/article ... _edit/6135

W przetargu jest mowa tylko o bryle i kubaturze, nie ma mowy o rekonstrukcji. Zapewne będą współczesne materiały, dużo szkła itd. Z opisu przedmiotu zamówienia:
Obowiązki Wykonawcy:
3.11. wykonanie projektu budowy dworca na zasadzie odtworzeniowej (przedstawione rozwiązania powinny przewidywać wykonanie m.in. nowych ścian, stropów itp. zawierać wykonanie robót wewnętrznych ogólnobudowlanych, elewację wraz z ociepleniem itp. przy założeniu wpisania się w kubaturę i geometrię pierwotnej przedwojennej bryły budynku zgodnie z częścią II. OPZ,

Kilkujadek
Posty: 178
Rejestracja: wt gru 02, 2008 9:01 pm
Lokalizacja: szuflandia

Post autor: Kilkujadek » pn sie 08, 2011 10:19 pm

I dobrze że współczesne. Może pojawi się nawet cement :!: Nie wiem jakim sposobem ten budynek się jeszcze nie zawalił, bo wbicie gwoździa w ścianę nie nastręcza większych problemów, a użycie wiertarki grozi katastrofą budowlaną :lol:

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » pn lis 07, 2011 10:59 pm

http://www.komunikaty.pl/komunikaty/0,7 ... un=3517129

Przetarg na nadzór inwestorski przebudowy dworca kolejowego Ciechanów
Istniejący budynek dworca kolejowego Ciechanów wybudowano w 1914r. Jest to obiekt dwukondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, w wolnej zabudowie, o konstrukcji drewnianej, położonym w Ciechanowie przy ul. Sienkiewicza 73. Obecnie budynek pełni funkcję dworca. W poziomie parteru znajdują się pomieszczenia związane z obsługą pasażerów, oraz lokale usługowe. Budynek posiada trzy przylegające do siebie bryły, centralną 2 kondygnacyjną i dwa jednokondygnacyjne skrzydła od strony północnej i południowej. Dach pokryty jest papą bitumiczną, ściany otynkowane i pomalowane. Budynek wyposażony jest w instalację, elektryczną, wodno-kanalizacyjną, teletechniczną oraz c.o. zasilaną z kotłowni węglowej. Tory i perony są obecnie przebudowywane.

Założenia projektowe
Obecny budynek dworca zostanie rozebrany do istniejących fundamentów.
W nowym obiekcie dla potrzeb osób niepełnosprawnych zaprojektowany zostanie podnośnik umożliwiający dostęp do piętra budynku. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne - dostosowanie wejść i wyjść dla osób niepełnosprawnych, przystosowanie dostępu do kas. Zainstalowany zostanie system informacji wizualnej oraz głosowej. Zamieszczone zostaną tablice informacyjne zawierające rozkład jazdy pociągów oraz numerację peronów. Rozmieszczone zostaną piktogramy, ułatwiające pasażerom, w tym osobom niepełnosprawnym poruszanie się po obiekcie, toalety przeznaczone dla pasażerów, w tym toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi

Funkcje związane z potrzebami przewoźnika skupione będą w obecnej lokalizacji na parterze budynku. W skład tego zespołu wejdą dwie kasy biletowe, kasa dopłat, pomieszczenia kasjera liniowego i pomieszczenia socjalno - sanitarne.

Na poziomie I piętra skupione będą powierzchnie z przeznaczaniem na funkcje usługowo-biurowe. Piwnice budynku zostaną zasypane a pomieszczenia techniczne, pomocnicze i przestrzenie instalacyjne tj. węzeł ciepłowniczy będą znajdowały się w jednym ze skrzydeł budynku.
W budynku przewiduje się przebudowę następujących instalacji: wodno-kanalizacyjną, centralnego ogrzewania wentylacji mechanicznej, elektryczną, odgromową, teletechniczną i multimedialną
Na czas przebudowy przewiduje się organizację dworca tymczasowego zapewniającego obsługę pasażerów w tym: kasy biletowe, sanitariaty, poczekalnie
Całkowita powierzchnia użytkowa dworca zmniejszy się o około 60,00 m2 ze względu na przywrócenie pierwotnej, przedwojennej bryły obiektu (rys. nr 1)
Poniżej podano oczekiwany sposób zagospodarowania powierzchni użytkowej dworca po przebudowie
Powierzchnia użytkowa w m2 422,00
powierzchnia realizująca funkcje publiczne (tzn pow. bezpośrednio związane z obsługą pasażera) 232,60
powierzchnia wykorzystywana komercyjne, na działalność poza kolejową (tzn. pow. biurowo - usługowe) 189,40.
PS. Są dwa wątki na temat dworca kolejowego, może dałoby się je połączyć w jeden?
Ciechanów. Nie da się.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » wt lis 08, 2011 3:23 pm

Niestety to forum na to nie pozwala. Można najwyżej zamknąć jeden z wątków ;)

Awatar użytkownika
Mariusz_MK
Posty: 200
Rejestracja: pt lip 23, 2010 11:04 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Mariusz_MK » pt sie 10, 2012 2:19 pm

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pt sie 10, 2012 8:05 pm

Bardzo ciekawe znalezisko! Zdaje się że to czasy okupacji (widać chyba napis "Zichenau" z charakterystycznym gotyckim "Z").

massatone
Posty: 1036
Rejestracja: wt sty 24, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: massatone » wt lut 19, 2013 9:10 pm

PKP SA sprzeda 50 dworców i zmieni sposób zarządzania

Sprzedaż 50 dworców kolejowych zakłada w tym roku ogłoszony przez PKP SA nowy plan zarządzania nimi. Polepszyć ma się też poziom zagospodarowania takich obiektów oraz ich utrzymania, za sprawą usprawnienia procesów komercjalizacji i modernizacji.

Nowy program nosi tytuł "Dworce na własność", a przygotował go Pion Nieruchomości PKP SA.

Wzorem centrów handlowych, PKP SA zakłada powołanie do końca czerwca br. menadżerów na 13 kluczowych dworcach, kierujących biurem obsługi klienta. Pierwsze z nich już działa na dworcu Warszawa Centralna, w ciągu kilku dni będzie uruchomione także na dworcu Wrocław Główny.

- Zadaniem menedżerów będzie dbałość o komfort usług na podległym mu obiekcie, zarówno dla pasażerów, jak i najemców - mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający Pionem Nieruchomości PKP SA.

W programie zapisano, że menadżerowie będą monitorowali sytuację na dworcu i mają zapewnić "właściwy poziom usług wyrażonych poprzez odpowiedni stan czystości oraz szybkie reagowanie na zgłoszone przez klientów uwagi i skargi".

Największe dworce PKP SA chce wynajmować firmom zewnętrznym.

- Sprawna komercjalizacja pozwala na podniesienie komfortu korzystania z dworców, a z drugiej strony daje nam niezbędne środki na ich utrzymanie i modernizację - wyjaśnia dyrektor Bator. - Wprowadziliśmy zasadę, że dworzec powinien być w pełni skomercjalizowany przed oficjalnym otwarciem, tak jak ma to miejsce w przypadku np. centrów handlowych.

Częścią planu PKP SA jest sprzedaż (często za symboliczną złotówkę) dworców samorządom, głównie w mniejszych miastach. Ponieważ zadanie to realizowane jest od wielu lat, obecnie do przekazania "od ręki" jest prawie 250 dworców. W ub. roku samorządy stały się właścicielami 58 z nich.

- W pierwszej połowie tego roku chcemy też wystawić na sprzedaż 50 dworców zlokalizowanych w atrakcyjnych miejscach - mówi Jarosław Bator. - Ta oferta skierowana jest do każdego, kto ma pomysł na wykorzystanie takiego obiektu w celach komercyjnych.

Obecnie trwa proces wyceny nieruchomości z zestawienia takiej listy. Oferty sprzedaży pojawią się wiosną, zapewnia przedstawiciel PKP SA.

W tym roku PKP SA planuje oddać do użytku 20 zmodernizowanych dworców. Rozpocznie się przebudowa tych obiektów m.in. w Szczecinie, Bydgoszczy i Ciechanowie. Do użytku oddanych zostanie 20 remontowanych dworców, w tym w Krakowie, Łęczycy i Jarocinie.

PKP SA od początku 2013 roku wdrożyła także plan efektywnego wykorzystywania powierzchni komercyjnych na dworcach. Korzystając ze sprawdzonych wzorców rynkowych.

http://www.propertynews.pl/tereny-inwes ... 14847.html
Ciechanów. Nie da się.

GrzegorzP
Posty: 216
Rejestracja: czw sie 19, 2010 6:47 pm
Lokalizacja: Ciechanów / Gdańsk

Post autor: GrzegorzP » śr lut 20, 2013 2:19 am

no nareszcie, niech ruszają z ta przebudową bo czas najwyższy. W końcu nie bedzie tych skrzypiących drzwi :D Ostatnio zauważyłem jak pięknie wymalowany jest nasz tunel pod peronami. Brawa dla artystów.

Awatar użytkownika
Michał Kaczorowski
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 11:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: Michał Kaczorowski » pt mar 08, 2013 12:11 pm

Dworzec będzie prawdopodobnie rozebrany:
http://www.ciechanowonline.pl/news/view/5037

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość